دوشنبه 27 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> عکس مهدی هاشمی با پدر و مادر بعد از آزادی

روزنامه اعتماد با انتشار این عکس نوشت: خبر ناگهانی بود.گویا هیچ کس نمی خواست این خبر جایی منتشر شود حتی آنهایی که دیروز صبح به دیدار رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام هم رفته بودند چیزی نشنیده بودند.شاید خود او هم نمی دانست فرزندش پس از 81 روز حضور در انفرادی آزاد شود. اما ساعت 22 دیشب خبری کوتاه به خانواده رسید . «مهدی هاشمی پس از تکمیل تحقیقات و با تودیع وثیقه مناسب از زندان اوین آزاد شد».به محض اعلام خبر آزادی مهدی هاشمی رفسنجانی، در حالی که خیابان های تهران را برف پوشانده بود، خبرنگار اعتماد خود را به منزل رییس تشخیص مصلحت نظام رساند تا شاهد دیدار مهدی هاشمی با پدر و خانواده خود در نخستین ساعت پس از آزادی باشد. مهدی هاشمی اما هنوز به منزل پدر در محله جماران نرسیده بود و در ساعت 11 شب به خانه رسید. او از اوین ابتدا به منزل محسن هاشمی، برادر خود رفت و همراه با برادرش به خانه پدر آمد. خبرنگار اعتماد کسب اطلاع کرد که همین خانه، خانه شخصی هاشمی رفسنجانی، وثیقه آزادی فرزند است. حضور مهدی، موجی از شادی را به خانه پدری آورد.

هاشمی به محض دیدن فرزند، او را در آغوش گرفت و تبسمی بر چهره هاشمی پدر نشست. هاشمی رفسنجانی به فرزند آزاد شده خود گفت: «زندان چطور بود؟ چه قدر لاغر شدی؟» و به خنده از مهدی پرسید که «آن جا با تو چه کرده اند؟»





تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

محمود علیزاده طباطبایی، وکیل مهدی هاشمی از میزان وثیقه ابراز بی‌اطلاعی کرد و در حالی مهدی هاشمی راه اوین تا خانه‌اش را طی کرد که علاوه بر پرونده‌های داخلی به صورت موازی پرونده‌یی خارجی هم علیه او و در فضای مجازی در حال شکل‌گیری است. سید محمود علیزاده وکیل مهدی هاشمی درباره اینکه مگر قرار نبود مهدی هاشمی تا پایان دی ماه در بازداشت بماند، گفت: گویا تحقیقات پرونده به پایان رسیده است که او را آزاد کرده اند.علیزاده به بیان اینکه در حال رفتن به خانه هاشمی فسنجانی هستم گفت : مهدی هاشمی با سپردن وثیقه منزلش آزاد شده است؛ اطلاعی از میزان وثیقه ندارم زیرا ما فقط سند خانه را ارائه کردیم و کارشناسان آن را تأیید کردند.همچنین غلام حسین اسماعیلی رئیس سازمان زندان ها نیز در گفت و گوی کوتاهی با تسنیم ضمن تایید خبر آزادی مهدی هاشمی گفت نامه آزادی مهدی هاشمی بعد از ظهر امروز(یکشنبه) صادر شده بود این در حالی است که مسسولان دادستانی تهران از اعلام میزان دقیق وثیقه آزادی مهدی هاشمی خودداری کرد.

او 85 روز را به صورت انفرادی در اوین گذراند. در این مدت یک بار به بیمارستان رفت و شب‌های طولانی زندان از این نکته باخبر بود که خواهرش هم در اوین و در بند عمومی به سر می‌برد. یک روز پیش از آزادی او خبرگزاری فارس به نقل از منبعی آگاه از فشار بی‌سابقه و سنگینی سخن گفت که از صبح روز شنبه خانواده و اطرافیان مهدی هاشمی برای آزادی او آغاز کرده بودند. به گفته فارس دستگاه قضایی در برابر این فشارها مقاومت می‌کند.



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016