چهارشنبه 2 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> ارتباط نامزد وزارت دفاع آمریکا با لابی حامی ایران؟ (تصویر)

amirAhmadiHagel.jpg
محمدجواد ظریف (نمایندهٔ سابق ایران در سازمان ملل)، چاک هیگل، هوشنگ امیر احمدی

سایت پارسینه - سناتورهای جمهوری‌خواه که با نامزدی چاک هیگل برای اداره رهبری پنتاگون مخالف بودند در نهایت موافقت کردند که رأی‌گیری برای دادن رأی اعتماد به این کاندیدای منتخب اوباما را برگزار کنند.

پیش از این، با اعلام قصد باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا برای انتصاب چاک هیگل به سمت وزیر دفاع در دولت دوم اوباما، نه تنها شماری از جمهوریخواهان آمریکایی و فعالان سازمان‌های یهودی آمریکایی از این گزینش بدلیل «سردی» هیگل نسبت به اسرائیل، ابراز ناخشنودی کرده‌اند بلکه مقاماتی از اسرائیل نسبت به این گزینش آشکارا ابراز نگرانی کرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

هیگل از مدافعان گفت‌و‌گو با ایران بر سر برنامه اتمی است. انتخاب چهره‌های جديد همچون چاك‌ هيگل به رياست وزارت دفاع يا جان‌ كری به رياست وزارت امور خارجه كه هر دو با جار و جنجال فراوان در كنگره صورت گرفت، انتظارات موجود را در سطح افكار عمومی به ايجاد تغيير واقعی در سياست خارجی امريكا در دور دوم رياست جمهوری باراك اوباما افزايش داده است.

سیاست هیگل که از کهنه سربازان جنگ ویتنام به شمار می‌رود، همانند اوباما به دیپلماسی و گفتگو متکی است. او برخورد نظامی را به عنوان آخرین راه‌‌کار در کشمکش‌های سیاسی در نظر می‌گیرد.



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016