جمعه 1 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> سینه‌زنی عاشورایی توریست های غیر مسلمان غربی و آسیایی در ایران! (تصویر + ویدئو)

وبلاگ ناظران رادیو فرانسه - شاید عجیب باشد اما در مراسم عاشورای امسال در اصفهان دسته ای از سینه زنان خارجی از کشورهای اروپا و چین که مسلمان نیز نبودند به چشم خوردند و البته روحانی ای که به زبان چینی برای توریست های چینی از «حسین» گفت!

touristSinehzani.jpg
تصویر توریست های خارجی در حین شرکت در مراسم عاشورا در اصفهان


ویدئویی از عزاداری حدود 20توریست خارجی از کشورهای غربی و شرق آسیا در اصفهان و سخنرانی روحانی به زبان ترکی و چینی برای توریست های حاضر در هیات عزاداری



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آژانس های مختلف توریستی در ایران سعی میکنند در وضعیتی که خود آن را «بد» توصیف میکنند ادامه حیات دهند. در جایی که خبری از الکل در کافه و بیکینی در ساحل نیست، برخی از آژانس های توریستی در ایران به مشتری های خارجی خود پیشنهاد میدهند در مناسبت های فرهنگی ایرانی از جمله عاشورا شرکت کنند، سربند سرخ «یا حسین» به سر ببندند، دسته تشکیل دهند و حتی سینه بزنند، حتی روحانی ای اسپانیایی تبار و روحانی ایرانی که به زبان چینی مسلط است نیز آنها را همراهی میکند و از «حسین» برای آنها میگویند!

اینگونه است که در مراسم سینه زنی عاشورای امسال، مردم اصفهان شاهد سینه زنی عده ای زن و مرد غربی و آسیای شرقی بودند که شاید اساسا هیچ تصوری از حسین و کربلا و «العطش» نداشته باشند اما به قول مسوولان آژانس مسافربری از حضور در این موقعیت فرهنگی که شاید بیشتر یادآور کارناوالهای غربی برای آنها است، «کیف» کرده اند.

حالا «اسلام» که از دید برخی به یکی از موانع توسعه گردشگری در ایران بدل شده توسط این آژانس مسافربری به عنوان بخشی از فرهنگ ایران به یک «جاذبه» توریستی بدل شده است.



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016