چهارشنبه 20 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> مجری زن برزیلی فرناندا لیما از دست کاربران ایرانی صفحه فیس بوکش را مسدود کرد

limaShutDownFBpage.jpg
مجری زن برنامه قرعه کشی جام جهانی که صفحه هوادرانش در فیس بوکش مورد هجمه سنگین گروهی از ایرانیان عصبانی قرار گرفت، پس از افزایش این حملات، صفحه هوادارانش را برای عموم مسدود ساخت،

http://www.facebook.com/fernandalimaoficial

تا بدین طریق از هجوم دیگر چهره های مودبی که او را مورد خطاب قرار داده بودند، کاسته شود و البته ماجرا به شدیدترین نقطه ممکن رسید.

به گزارش «تابناک»، انگار حاشیه های قرعه کشی جام جهانی برای کشورمان پایان ندارد و سلسله حرکت هایی که برخی از ایرانی‌ها پس از این اتفاق انجام دادند، حالا کم کم عوارضش را نشان می‌دهد تا تنها بتوان ابراز امیدواری کرد این دامنه اثرگذاری بیش از این توسعه نیابد و ثلمه‌ای به چهره ایرانیان در سراسر جهان وارد نسازد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

هنوز از عوارض حملات به صفحه هواداران لیونل مسی خبری در دسترس نیست و به جز آنکه 51 میلیون نفر در سراسر جهان نوشته های فارسی و انگلیسی و عربی هموطنامان مشتمل بر شدیدترین توهین ها به این بازیکن تیم ملی آرژانتین را دیدند و برخی رسانه ها نیز اشاراتی به این حملات داشتند. بازیکن تیم بارسلونا و ملی پوش آرژانتین واکنشی نشان نداده و با سکوت از کنار این حملات مملو از توهین و تحقیر گذشته است.

در کنار او اما «فرناندا کاما پریرا لیما» مجری، مدل و بازیگر ۳۶ ساله برزیلی شرایط متفاوتی داشت و هجم هتاکی به او و همسر و فرزندانش با شنیع ترین الفاظ جنسی همراه شد و در واقع هرچند حجم نظردهندگان به صفحه هواداران این مجری زن، کمتر از یک چهارم حمله کنندگان به صفحه هواداران لیونل مسی بود اما در عین حال نوع نظرات به مراتب بی ادبانه تر و دارای تعرض بیشتر به حریم شخصی بود و حقیقتاً هر خواننده ای را شرمنده می ساخت.

حملات به پیج فرناندا لیما حتی به نظرسنجی صفحه او نیز کشیده بود، تا جایی که نظرسنجی که او طرح کرده بود با حجم وسیعی از گزینه های فارسی رکیکِ افزوده شده توسط فارسی زبانان همراه شده بود که اتفاقاً این گزینه ها بیشترین رای ها را گرفته بود.

در این میان نکته جالب آنجا بود که عده ای به صفحه فرناندا لیما و همسرش در فیس بوک حمله کرده بودند اما در عین حال صفحه آنها را لایک می کردند تا به این تفریح شان در بلندمدت ادامه دهند و اینچنین شد که به یک باره صفحه چند هزار لایکی این مجری به 35 هزار لایک رسید که اکثراً ایرانی بودند!

با این اوصاف باید امیدوار بود ظرفیت لیونل مسی برای فحش شنیدن بالاتر باشد.



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016