جمعه 18 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> گزارش تصویری اختر قاسمی از روز اول برلیناله‎

اختر قاسمی - ۶۴ مین جشنواره برلیناله امروز ۶ فوریه در شهر برلین با کنفرانس مطبوعاتی هیئت بین المللی داوران آغاز به کار کرد و تا ۱۶ فوریه ادامه خواهد داشت. یکی از اعضای ۸ نفره هیئت بین المللی داوران، میترا فراهانی مستند ساز ایرانی است. امسال دومین سالی ست که پی در پی یکی از اعضای هیئت داوران بین المللی جشنواره برلیناله، یک زن هنرمند فیلمساز ایرانی ست. سال گذشته شیرین نشاط فیلم ساز و عکاس ایرانی عضو این هیئت بود.





تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



























سرپرستی اعضای ۸ نفره داوران بین المللی را جیمز شامس تهیه کننده و فیلم نامه نویس امریکایی به عهده دارد که تا کنون چندین بار فیلم نامه های او کاندید اسکار شدند. همچنین فیلم «جشن عروسی» که با فیلم نامه او تهیه شده بود در سال ۱۹۹۳ برنده خرس طلایی جشنواره برلین شد. باربارا بوروکولی، تهیه کننده فیلم های جیمز باند، ترینه دیرهلم یکی از موفق ترین بازیگرهای دانمارکی که شهرت جهانی دارد، میترا فراهانی مستند ساز ایرانی که در سال ۲۰۰۲ جایزه تدی جشنواره برلیناله را برای فیلم «فقط یک زن» از آن خود کرد. گرتا گرویگ هنرپیشه و فیلم نامه نویس امریکایی که در سال های اخیر موفقیت های چشمگیری داشت. میشایئل گوندوری فیلم ساز فرانسوی، کریستوف والتس بازیگر اتریشی که دو بار موفق به دریافت اسکار شد و تونی لونگ بازیگر متولد هنگ کنگ که هم اکنون جز معروف ترین بازیگرین چین محسوب می شود.

فیلم «هتل بزرگ بوداپست» فیلم افتتاحیه جشنواره بود که به کارگردانی و نویسندگی «وس آندرسون» تهیه شد. این فیلم کمدی سورئالیستی گرچه با بازیگری هنرپیشگان توانا و معروفی همچون رالف فاینس، بیل موری، ادوارد نورتون در کنار تیلدا سوئیتن و هاروای کایتل تهیه شده بود، در اکران مخصوص خبرنگاران به نظر نمی رسید که از استقبال خیلی خوبی برخورد باشد.

ساعت ۷ شب جشن افتتاحیه جشنواره با حضور هنرمندان و دست اندرکاران سینما و تلویزیون از سراسر دنیا به همراه برخی سیاست مداران آلمان آغاز شد که تا پاسی از شب ادامه خواهد داشت.



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016