سه شنبه 20 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> بزرگداشت روز جهانی زن در پاریس (+ تصاویر)

امسال نهادها و انجمن‌های ایرانیان پاریس در برنامه های گوناگونی روز جهانی زن و مبارزات زنان ایران را برای رسیدن به برابر حقوقی، گرامی داشتند.
کمیته مستقل ضد سرکوب شهروندان ایرانی، عضو شبکه همبستگی برای حقوق بشر در ایران، مثل سال‌های پیش در راهپیمایی هشتم مارس، روز جهانی زن در پاریس شرکت کرد تا همراه با ده ها نهاد پیشرو فرانسوی این روز خجسته را گرامی دارد و در همان حال فریاد حق طلبانه ملیون‌ها زن ایرانی را که در نظام تبعیض و سرکوب جمهوری اسلامی، قهرمانانه برای رسیدن به برابر حقوقی و آزادی مبارزه می‌کنند به گوش نیروهای پیشرو و مردم فرانسه برساند.





تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 















«انجمن نوروز» برای بزرگداشت روز جهانی زن، در روزهای هفتم و هشتم مارس در خانه انجمن‌ها در مرکز پاریس، برنامه وسیعی را با شرکت ده ها زن ایرانی هنرمندِ نوازنده، خواننده، نویسنده، شاعر، نقاش، عکاس و کارگردان برگزار کرد. از جمله شرکت کنندگان در این برنامه های دو روزه خانم ها دریا دادور، ویدا فرهودی، نجمه موسوی، مهرک حبیبی، سارا حمیدی، مینا راد، مریم اشرافی، ونشا رودبارکی، ملودی هژبرالسادات و ... بودند. برنامه های این دو روز بسیار مورد استقبال ایرانیان و فرانسوی‌ها قرار گرفت.

سارا حمیدی و الهام منوچهری برگزاری کنسرت خود را در روز هشت مارس با این جملات به آگاهی ایرانیان پاریس رسانده بودند : به مناسبت روز جهانی زن برآن شدیم یاد و خاطره زنان تاثیرگذار در عرصه موسیقی اصیل ایران را با اجرای قطعاتی از ایشان در کنار شما عزیزان گرامی داریم.

«کمیته زنان ضد سنگسار» هم شنبه شب، برنامه ای به زبان فرانسه برای بررسی جنبش زنان در ایران در سالن آژکا برگزار کرد. خانم‌ها مهنار متین و محبوبه امیری از جمله سخنرانان این برنامه بودند.

«انجمن فرهنگی– اجتماعی ایرانیان فرانسه» برای بزرگداشت روز جهانی زن، در روز نهم مارس در سالن انجمن در کرتی برنامه ای را با حضور خانم‌ها عفت ماهباز و ژاله احمدی برگزار کرد. عفت ماهباز ساکن انگلستان و ژاله احمدی ساکن آلمان هستند و برای شرکت در این برنامه به پاریس دعوت شده بودند. در بخش اول این برنامه، ابتدا خانم کشاورزی روز جهانی زن را به حاضران و همه زنان ایران تبریک گفت و پس از معرفی دو میهمان برنامه هریک از آنها نیم ساعت پیرامون کتابی که منتشر کرده بودند و همجنین روز زن سخن گفتند. بخش دوم به پرسش و پاسخ با سالن اختصاص یافت.

در ادامه برنامه های ایرانیان در پاریس برای بزرگداشت روز جهانی زن، انجمن گفتگو و دموکراسی در روز شنبه 15 مارس برنامه ای را با عنوان «بررسی و سنجش تلاش های مدنی زنان در ایران» برگزار می کند. در این برنامه، منصوره شجاعی، فعال حوزۀ زنان از لاهه، از «چهار فصل جنبش زنان با نگاهی به بهار جنبش زنان» سخن خواهد گفت و آیدا قجر، روزنامه نگار از پاریس، «رویکرد دولت حسن روحانی به حوزۀ زنان» را بررسی خواهد کرد و فرنگیس حبیبی به معرفی کتاب «زنان دربند 209 زندان اوین» نوشتۀ ژیلا بنی یعقوب خواهد پرداخت.

امیدواریم همه این تلاش‌ها هم‌چون قطره های باران، به همراه دریای خروشان مبارزه روزانه زنانِ ایران علیه تبعیض و سرکوب جنسیتی، بتواند زمینه های گذار از نظام دیکتاتوری حمهوری اسلامی را به یک نظام دموکراتیک فراهم ساخته و جامعه مارا به آزادی و برابر حقوقی در همه زمینه ها برساند.



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016