سه شنبه 2 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> سریع‌ترین بانوی ایران: بدون حجاب الان تجربه حضور در المپیک را هم داشتم (+ تصویر)

دویچه وله - مریم طوسی، دارنده دو نشان قهرمانی داخل سالن آسیا که مدال طلای ۱۰۰ و ۲۰۰ متر بازی‌های کشورهای اسلامی را نیز در اختیار دارد، می‌گوید تفاوت زیادی بین "رکوردهای با حجاب و بدون حجاب او وجود دارد.

مریم طوسی مشکل جدی خود را تهیه لباس مناسب دانسته و به فارس نیوز گفت: «ورزشکاران مطرح جهان لباس‌هایی می‌پوشند که مخصوص خودشان است. متاسفانه لباس‌هایی که به ما می‌دهند قابل استفاده نیست. نه جنس و نه اندازه‌شان. لباسی می‌دهند که دو برابر من است.»





تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

تنها دونده محجبه

او در مصاحبه با خبرگزاری فارس همچنین گفت: «در مسابقاتی که اعزام می‌شویم به جرات می‌توانم بگویم که دیگر هیچ‌ ورزشکاری محجبه نیست. یک دونده بحرینی بود که دوپینگش مثبت اعلام شد و دیگر حضور پیدا نکرد.»

تقریباً همین وضعیت در مسابقات جهانی ۲۰۱۱ کره جنوبی نیز وجود داشت. پيراهنی بزرگ به تن مریم طوسی بود. در اين مسابقات فاطمه سليمان از يمن هم با حجاب کامل (به انتخاب خودش، نه الزام حکومت یمن) دويد. اما حتی همان لباس هم مورد تاييد ايران نيست.

پوشش اسلامی زنان ورزشکار در سایر کشورها فقط برای پوشاندن اندام و موی سر است. اما پوشش مورد تایید ایران باید به نحوی باشد که هيچگونه برجستگی در ورزشکاران زن به چشم نیاید. این قانون فقط مربوط به دوومیدانی نیست، در فوتبال، فوتسال، والیبال و سایر رشته‌ها نیز اعمال می‌شود.

۳۳ سال طول کشيد‌ تا رکورد‌ ایران در اين ماده از ۲۵ ثانيه به ۲۴ ثانيه برسد‌. رکورد قبلی در اختیار مرحوم توران شاد‌پور بود‌ که سال ۱۳۵۶ د‌ر مصر بر جا گذاشت، یعنی ۱۵ سال پیش از تولد مریم طوسی! او درباره این رکوردشکنی می‌گوید: «پس از ۳۳ سال رکورد ایران را شکستم، اما فقط ۴۵۰ هزار تومان گرفتم، در حالی که به مردان ماشین دادند.»

مریم طوسی، سریع‌ترین بانوی ایران تاکید کرد که اگر می‌خواست بدون حجاب بدود الان تجربه حضور در المپیک را هم داشت.



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016