شنبه 27 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> مسابقه رالی از پاریس تا پرسپولیس ۴۳ سال بعد

1971 Raid Paris-Persepolis.jpg
رالی پاریس- پرسپولیس در سال 1971

رادیو فرانسه - شرکت فرانسوی جهانگردی و اتوموبیل رانی "جی تی او" امروز اعلام کرد مسابقات اکورالی پاریس –پرسپولیس با هدف رعایت شاخص های محیط زیستی از ششم ماه اکتبر یا ١٣ مهرماه آینده برگزار خواهد شد.

پاسکال رستانی رئیس این شرکت در یک کنفرانس خبری در پاریس گفت نزدیک به پیست اتومبیل در اولین رالی رقابتی مواد سوخت کمتر، از پاریس به پرسپولیس ایران خواهند رفت.

به گفته او شرکت کنندگان این رالی با عبور از ٩ کشور ، معادل ٧ هزار کیلومتر را خواهند پیمود و در پایان رقابت، بر مبنای مصرف پیش بینی شده و واقعی بنزین در جریان رالی، رده بندی خواهند شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گفته علی آهنی، سفیر ایران در فرانسه، برگزاری این رالی فرصتی خواهد بود تا شرکت کنندگان آن با واقعیت های امروز ایران که با تصاویر نادرست از این کشور در غرب فاصله دارد، از نزدیک آشنایی حاصل کنند.

خبرگزاری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در ماه اسفند گذشته گزارش داده بود که علیرغم چالش های جدی که در چند سال گذشته، برای ورود اتومبیل های گردشگران خارجی از مرزهای خاکی به ایران وجود داشته، کانون جهانگردی و اتومبیل رانی که در اجرای «رالی پاریس تا پرسپولیس» مشارکت دارد، قول داده است از گردشگرانی که به این شکل و با دریافت مجوزها و مدارک لازم از کلوپ‌های جهانگردی و اتومبیل رانی به ایران سفر می‌کنند، حمایت کند.



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016