یکشنبه 22 تیر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> تصادف هواپیمای هما با وسائل نقلیه فرودگاه دماغه ایران ایر شکافت (تصاویر)

به گزارش صبحانه، برخی رسانه ها تلاش کردند نشان دهند تحریم ها فشار زیادی روی صنعت هوانوردی ایران وارد کرده اند. اگرچه موضوع تحریم ها عامل مهمی محسوب می شود، اما در همین شرایط نیز بی دقتی ها و اهمال هایی رخ می دهد که جلوگیری از آنها می تواند تا درصد قابل توجهی، صنعت هوایی ما را بی نیاز از خارج کند.

یکی از مهمترین اهمال ها در این زمینه، تصادف های متعدد هواپیماهای کشورمان با وسائل نقلیه در حال تردد در فرودگاهها است که موجب آسیب دیدگی شدید این پرنده ها و خروج طولانی مدت آنها از چرخه پرواز می شود و جایگزینی هواپیما برای اکثر شرکت های ایرانی کار آسانی نیست.

sobhanehHomaNAGHdmg.jpg

در آخرین نمونه از این اتفاقات، بی احتیاطی پرسنل زمینی در حین انتقال تعدادی از تجهیزات زمینی طی روزهای اخیر موجب برخود یکی از دستگاهها با یکی از هواپیماهای بوئینگ ام دی شرکت هما شد که متاسفانه این برخورد باعث آسیب دیدن این پرنده ایران ایر از چند نقطه در حوالی دماغه شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

از دیگر حوادثی که طی ماههای گذشته در کشور رخ داده اند...

برخورد اتوبوس با هواپیمای زاگرس در مهرآباد:

عدم رعایت ضوابط فنی و ایمنی در بهمن ماه امسال نیز حادثه ای دیگر را رقم زده که موجب زمینگیر شدن یک هواپیما به مدت چند هفته شده است.

ماجرا از این قرار است که یک دستگاه اتوبوس حامل مسافران یکی از پروازها از مقصد فرودگاه تهران به کیش، در حال حرکت به سمت هواپیمای مذکور بوده که به علت بی احتیاطی برخی عوامل زمینی، ناگهان با یکی از هواپیمای بوئینگ "ام دی" شرکت هواپیمایی زاگرس برخورد می کند.

tasadofAjbMehrabad.jpg

این تصادف باعث وارد شدن صدمه جدی به این هواپیما می شود به گونه ای که بال سمت راست این هواپیما با خسارت جدی مواجه و بخشی از ابتدای آن کاملا کنده می شود.

و تصادف مینی بوس «آسمان» با هواپیمای «هما»:

minibusasemanhadeseh.jpg
در فروردین 1393 برخورد مینی بوس با یک فروند هواپیما در شیراز خبرساز شد.

طی این حادثه در فرودگاه شهید دستغیب شیراز مینی بوس حامل خدمه پرواز هواپیمایی آسمان به هواپیمای فوکر 100 هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) به علامت ثبتی EP-CFR برخورد کرده و باعث آسیب دیدن بدنه هواپیما می شود.

هواپیما که از شیراز عازم بند لنگه بوده زمینگیر می شود و مسافران با پرواز جایگزین اعزام می شوند.

تصادف یک خودرو با ایرباس شرکت هواپیمایی آتا:

khodrohavapDoor.jpg
چندی پیش یک فروند ایرباس 320 هواپیمایی آتا در اثر برخورد پله به درب ورودی جلوی هواپیما، دچار آسیب دیدگی شده و چند وقتی امکان ارائه سرویس به مردم را نخواهد داشت.

بر اساس مشاهده برخی افراد، شدت برخورد به درب جلوی هواپیما آنقدر زیاد بوده است که در اثر این حادثه، درب کاملا از جای خود جدا شده و مسئولان این شرکت مجبور شده اند این هواپیما که جزء بهترین پرنده های آتا است را به آشیانه بفرستند.



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016