جمعه 14 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> تصاویر شادی سردار قاسم سلیمانی پس از شکست دادن داعش در امرلی عراق

وبلاگ ناظران - رادیو فرانسه

sardarGhsmIraqPics1.jpg
به تازگی تصاویر و ویدئویی جالب از فرمانده مرموز سپاه قدس ایران سردار قاسم سلیمانی در عراق منتشر شده است که گفته میشود. در این تصاویر و ویدئو سردار سلیمانی درحال خوشحالی در کنار سربازان عراقی و احتمالا چند فرمانده دیگر ایرانی در حال رقص و پایکوبی دیده میشود.

به گفته کنشگران شیعه در عراق که تصاویر را منتشر کرده اند این عکس و ویدئو پس از حمله موفقیت آمیز نیروهای ارتش و شبه نظامیان شیعه عراق به شهر امرلی در عراق و عقب راندن داعش صورت پذیرفته است.

در این ویدئو سردار سلیمانی با کلاه، چفیه و کلت در تصویر در حال شادی است

شهر امرلی در شمال غرب عراق واقع شده که ساکنان آن را شیعیان ترکمن تشکیل میدهند که توانسته بودند بیش از هشتاد روز در مقابل محاصره داعش مقاومت کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

پیش از نیز رسانه های بین المللی گزارشهای فراوانی از حضور سردار سلیمانی در مدیریت نیروهای مردمی و ارتش عراق دربرابر حملات داعش در مناطقی چون سامرا و بغداد منتشر کرده بودند و حتی عکس هایی از وی به همراه برخی از نمایندگان شیعه عراق در شبکه های مجازی منتشر شده بود.

sardarGhsmIraqPics2.jpg
سردار سلیمانی در عکسی که گفته میشود در اطراف شهر امرلی گرفته شده است، در این تصویر سلیمانی در کنار یک سرباز عراقی که لباس امریکایی به تن دارد و سلاحی امریکایی حمل میکند دیده میشود

با اینکه ایران همواره حضور نظامی خود را در عراق مانند سوریه تکذیب کرده است اما به نظر میرسد ایران در بخش فرماندهی جنگ علیه داعش حضور پررنگی در عراق دارد. برخی از رسانه ها همچنین از کمک لجستیکی و توپخانه ای ایران به ارتش عراق و شبه نظامیان این کشور در منطقه جلولا و عقب راندن داعش خبر داده اند.

نکته مهم دیگر اینکه طی روزهای اخیر سردار سلیمانی طبق اعلام قبلی باید در مجلس خبرگان سخنرانی میکرد که اعلام شد به دلایلی وی وقت ندارد و دریادار شمخانی به جای وی به سخرانی در مجلس خبرگان پرداخت.

قاسم سلیمانی از معروفترین فرماندهان سپاه پاسداران در سطح بین المللی است، وی از امضا کنندگان نامه تهدید آمیز فرماندهان سپاه در زمان ریاست جمهوری وی بوده است. این تصاویر در حالی منتشر میشود که طی روزهای اخیر برخی شایعات عنوان میکردند فرماندهی جنگ عراق در سپاه قدس به فرد دیگری غیر از قاسم سلیمانی سپرده شده است

sardarGhsmIraqPics3.jpg
چندی پیش قاسم العرجی نماینده مجلس عراق با انتشار این عکس گفته بود دیگر ترسی از داعش ندارد چرا که "سردار قاسم اینجاست"

sardarGhsmIraqPics4.jpg
در این تصویر سردار سلیمانی در کنار شیخ قیس خزعلی دیده میشود رهبر گروه شبه نظامی شیعه به نام اهل حق در عراق

پیش از این تصاویری از یک "شهید"ایرانی در "دفاع از اتباع متبرکه عراق"نیز در شبکه های مجازی و سایت های نزدیک به سپاه پاسداران منتشر شده بود.



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016