جمعه 4 مهر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> تصویری: این رژه مسلمانان در نیویورک مردم را شوکه کرد

top-nyc11.jpg
وبلاگ ناظران رادیو فرانسه - رژه امسال مسلمانان امریکا در نیویورک که از حدود سی سال پیش هر ساله برگزار میشود، شامل یک "دختر درحال اعدام"بود که خیلی به مذاق بینندگان خوش نیامد!

ماجرا از این قرار بود که در این رژه عروسکی محجبه در یک قفس حمل میشد که در حال "اعدام شدن"با طناب بود و مردی با یک لباس نظامی در کنار او ایستاده بود.

در حالی که قرار بود پیام این "ابتکار"نمایش خشونتی که جنرال السیسی رییس جمهور مصر علیه مردم کشورش به کار میبرد باشد اما کمتر کسی در نیویورک ماجرا را گرفت و سوء تفاهم های زیادی بر سر این ماجرا ایجاد شد.

برخی از رسانه های محافظه کار امریکا با خشونت عریان خواندن این اقدام آن را به شدت تقبیح کردند. در سالهای گذشته نیز البته این رژه به علت حمل "پرچم های سیاه"که نمادی از گروه های تروریست اسلامگرا است سر و صدا به راه انداخته بود هرچند امسال هیچ پرچم سیاهی دیده نشد.

مردی که در ارابه طلایی دیده میشود قرار بوده نمادی از السیسی رییس جمهور مصر باشد

top-nyc12.jpg
زنان در قفس نمادی از تظاهرات کنندگان علیه دولت السیسی و طرفداران محمد مرسی هستند



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

من با دیدن تصاویر شوکه شدم
یک وبلاگ نویس ساکن نیویورک که تصاویر و عکس ها را از رژه امسال مسلمانان در نیویورک تهیه کرده است در این باره به فرانس24 میگوید:

من حدود هفت سال است که به این رژه میروم و از آن تصویر تهیه میکنم امسال متوجه شدم که این رژه امسال بسیار سیاسی تر از گذشته شده است. من تا به حال چنین نمایش خشنی در این رژه ندیده بودم و شوکه شدم. همچنین تصاویری روی یکی از خودروها نصب شده بود که بسیار خشن و تکان دهنده بود.

top-nyc13.jpg

قابل باور نبود که چنین صحنه ای را بتوان در نیویورک دید، تصاویری با آن حد از خشونت در حالی که کودکان از کنار آن رد میشدند.

برخی از رهگذران متوجه ماجرا نشدند
عین الحق یکی از پایه گذاران اصلی رژه مسلمانان در امریکا از 29 سال پیش تاکنون است او یک امریکایی پاکستانی است

مردم از کشورهای مختلف و گذشته های متفاوتی از کشورهای عربی و خاورمیانه در آن شرکت میکنند. برخی از این مردم در کشورهای مادری خود مشکلاتی داشته اند و حالا به امریکا آمده اند و از آزادی بیان در اینجا استفاده میکنند تا مشکلات خود را بیان کنند.

امسال مصری های زیادی که از وضعیت حقوق بشر در کشورشان عصبانی بودند حضور داشتند که معتقدند این دولت به صورت قانونی به قدرت نرسیده است. آنها میخواستند اسلحه های غیرواقعی هم با لباس نظامی به دست بگیرند که از سوی پلیس و برگزار کنندگان با آنها مخالفت شد در نتیجه آنها از باتوم استفاده کردند. اما برخی از رهگذران ماجرا را نگرفتند و ماجرا از اینجا آغاز شد، آنها باید در رژه توضیح میدادند که ماجرا چیست اما این کار را نکرده بودند.

هدف این رژه این است که به مردم نیویورک بگوید اسلام دین صلح دوستی است و ما تروریست نیستیم. در واقع شعار امسال رژه این بود:اسلام و امریکا ارزشهای مشترکی دارند.



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016