جمعه 11 مهر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> صادق طباطبایی پس از درمان سرطان (+ تصاویر)

تصویر زیر مربوط به بازگشت صادق طباطبایی به ایران است که توسط احمد خمینی فرزند سیدحسن خمینی منتشر شده است. به گزارش عصرخبر، دکتر صادق طباطبایی پس از طی دوران درمان بیماری در کشور آلمان، به سلامتی به تهران بازگشت. دکتر صادق طباطبایی مدتی پیش مبتلا به سرطان ریه شده بود که جهت درمان در بیمارستانی در دوسلدورف در شرق آلمان بستری شد.

17708_347.jpg

ویکی‌پدیا - صادق طباطبایی برادر همسر سیّد احمد خمینی فرزند روح الله خمینی و خواهر زاده امام موسی صدر است. وی از افراد تأثیرگذار در سال‌های پیش و پس از انقلاب اسلامی ایران بوده‌است. او پس از گذراندن دوران دبیرستان در شهر قم و اقامت کوتاهی نزد امام موسی صدر برای ادامه تحصیل راهی آلمان شد. وی در رشته شیمی با درجه تخصص در شیمی آلی در دانشگاه آخن و سپس در دانشگاه بوخوم به تحصیل در رشته بیوشیمی پرداخت و سرانجام موفق به اخذ درجه دکتری در رشته بیوشیمی، در شاخه آنزیمولوژی و ژنتیک گردید و در سن سی و دو سالگی استاد دانشگاه بوخوم شد.

136053823.jpg
صادق طباطبایی و امام موسی صدر

images1224.JPG

وی در دوازدهم بهمن ۱۳۵۷ همراه روح الله خمینی به ایران آمد و ابتدا در وزارت کشور، معاونت سیاسی و اجتماعی آن وزارتخانه ونیز برگزاری رفراندوم نظام جمهوری اسلامی را عهده دار شد. صادق طباطبائی سپس در دولت مهدی بازرگان معاونت سیاسی نخست وزیر و سخنگویی دولت را بر عهده گرفته و به عنوان وزیر مشاور این دولت، انجام وظیفه می‌کرده‌است.

117715.jpg
صادق طباطبایی، صادق قطب‌زاده و امام موسی صدر در پاریس 1975

بسیاری از هماهنگی‌ها و دیدارهای خمینی در زمان استقرار او در دهکده نوفل لوشاتو تحت حمایت حکومت فرانسه در دولت میتران را صادق طباطبایی و بنی صدر، صادق قطب زاده، هاشمی رفسنجانی و آیت‌الله بهشتی بر عهده داشتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

عکس‌هایی از صادق طباطبایی در جریان مذاکرات درباره گروگان‌های امریکایی

خبرآنلاین - پس از اشغال سفارت آمریکا در تهران توسط دانشجویان پیرو خط امام، صادق طباطبایی که در آن زمان سخنگوی دولت موقت بود از طرف خمینی ماموریت داشت تا در آلمان با طرف آمریکایی مذاکره کند.

* شرح عکس ها توسط صادق طباطبایی نگاشته شده است.

AMHstgNeg1.jpg
در اين عكس با اقای باروس لینگن؛ کاردار سفارت آمریکا در تهران هستم. به ایشان تذکر و هشدار می دهم که به دلیل حساسیت موضوع و اثر گذاری تحریکات گروه های چپ؛ کنترل اعتراضات مردمی در رفتن شاه به آمریکا ممکن است از عهده دولت خارج باشد. ضمن این که هیچگونه حسن نیتی هم مردم ما در این مدت از دولتمردان شما ندیده اند. همانطور که در عکس ملاحظه می کنید؛ اقای لینگن به شدت به فکر فرورفته است. (پاييز 58)

AMHstgNeg2.jpg
اين عكس در دیدار با سفرا آلمان(فرد روبروی من) و نمایندگان هلند ( سمت راست من ) و دانمارک ( سمت چپ من )؛ سناریوی ازادی گروگان‌ها در صورت تصویب شرایط آزادی گروگان‌ها توسط مجلس شورای اسلامی ؛ به بحث گذارده شده است؛ این مسئله با واگذاری امر میانجیگری به دولت الجزایر حالت دیگر پیدا کرد. (پاييز 59)



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016