پنجشنبه 17 مهر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> تصاویر: پوتین هرکول شد!

یک گروه از هواداران ولادیمیر پوتین در فیس‌بوک بمناسبت شصت و دومین سالروز تولد رئیس‌جمهوری روسیه نمایشگاهی از یک رشته نقاشی از نقاشان بی نام و نشان برگزار کرده‌اند که در آنها پوتین مانند قهرمانان اساطیری یونان تصویر شده است.

در اساطیر یونان هرکول (هراکلس یا هرکولس)، پسر زئوس (پادشاه خدایان و فرمانروای تمام زیارتگاه‌های کوه المپ) ۱۲ خوان را پیمود و ناممکن را ممکن کرد، وظایفی بسیار دشوار و خطرناک که انجام آنها ناباورانه می‌نمود.

اما هلاک کردن هیولای نامیرا "شیر نیمیایی" که پوستش از طلا بود طوری که اسلحه به آن کارگر نمی‌شد، یا مار چند سر هیدرا که هر سرش را می‌زدند، دو سر به جای آن می رویید، در مقایسه با آنچه ولادیمیر پوتین با آن درگیر بوده، به آسانی آب خوردن است، دستکم بر اساس برداشتی که از این نمایشگاه عجیب و غریب به دست می آید.

putinHerculese1.jpg
دوازده خوانی که هرکول طی کرد مثل مراسم کار شاقه و توبه بود. برای ۶۲ امین سالروز تولد ولادیمیر پوتین، وظایف هرکول از "جنس روسی" شده اند. در آنها "دیو سیرتان مدرن" مثل تروریسم، جای هیولاهای اسطوره ای یونان را گرفته اند.

putinHerculese2.jpg
پوتین با مار چندسر هیدرا، "تحریم های غرب" دست به یقه شده است. اتحادیه اروپا، آمریکا، کانادا و ژاپن همگی با اتهام تامین سلاح‌های سنگین برای جدائی‌طلبان شرق اوکراین روسیه را تحریم می‌کنند، اتهامی که روسیه آن را رد می کند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

putinHerculese3.jpg
پوتین در حال متوقف کردن دخالت غرب در سوریه، ترسیم شده، اشاره‎ای به وتوی روسیه در شورای امنیت سازمان ملل در سال ۲۰۱۲. این نمایشگاه را گروه حامیان ولادیمیر پوتین در فیس بوک برگزار کرده اند، اما نام هنرمندان مانند یک راز، مخفی است.

putinHerculese4.jpg
میخائیل آنتونف، یک عضو این گروه به بی‌بی‌سی توضیح می‌دهد که "آنها می‌خواهند گمنام باقی بمانند". این نقاشی‌ها یک هدیه ویژه تولد برای رئیس‌جمهور بودند. در این نقاشی ولادیمیر پوتین با "اسب‌های فساد" مبارزه می‌کند.

putinHerculese5.jpg
بنظر می‌رسد این نقاشی‌ها بیان می‌کنند که رهبری "هرکول‌منش" تنها به شجاعت نظامی نیست. در اینجا آقای پوتین بعنوان قهرمان مسابقان المپیک زمستانی سوچی سال ۲۰۱۴ تصویر شده است.

putinHerculese6.jpg
درهم شکستن "الیگارشی غیر اساطیری ددمنشانه". وقتی پوتین در سال ۲۰۰۰ به قدرت رسید سوگند خورد که الیگارشی روسیه را بعنوان یک طبقه اجتماعی نابود کند.

putinHerculese7.jpg
این نقاشی پوتین را سوار "گاو نر کریمه" نشان می دهد. این تابلو اشاره‌ای به جدا شدن این شبه‌جزیره از اوکراین و پیوستن آن به روسیه از طریق همه‌پرسی در ماه مارس ۲۰۱۴ است.

putinHerculese8.jpg
قرارداد میسترال، قراردادی به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو برای واردات کشتی جنگی از فرانسه به روسیه بود. فرانسه بعد از شلیک به هواپیمای مسافری خطوط هوایی مالزی توسط جدائی‌طلبان طرفدار روسیه که به سقوط آن هواپیما منجر شد، مجبور به برهم زدن آن قرارداد شد.

putinHerculese9.jpg
خط لوله نفت جنوب، یکی از کارآرا ترین ابزارهای دیپلماتیک فشار روسیه است که از بیشتر مناطق اروپا عبور و و بخشی از گاز کشورهای این قاره را تامین می‌کند. بیشتر کشورهای اروپایی روی این خط لوله حساب باز کرده‌اند.

putinHerculese10.jpg
در ماه مه ۲۰۱۴ روسیه و چین یک قرارداد ۳۰ ساله گاز به ارزش حدود ۴۰۰ میلیارد دلار امضا کردند. در این نقاشی به پیروزی بازرگانی ولادیمیر پوتین ارج گذاشته شده است.

putinHerculese11.jpg
همانطور که اینجا دیده می شود، پوتین بعنوان یک رهبر مقتدر، "صلح بردوش" تصویر شده است. میخائیل آنتونف به خبرنگار ما می‌گوید: "ما مردم، به رهبری روسیه اعتماد کردیم، به تزارها، امپراطورها، یا به دبیراول‎های حزب کمونیست. ولادیمیر پوتین همان سنت را ادامه می دهد. او قهرمان مردم است."

putinHerculese12.jpg
در نقاشی پایانی پوتین در حال مبارزه با "عامل فلاکت"، آمریکا دیده می شود. رهبران غربی، حتی اگر هرکول هم باشند، فقط می‌توانند رویای یک محبوبیت ۸۰ درصدی را در خیال داشته باشند اما ولادیمیر پوتین بر اساس آمارهای داخلی روسیه با ۸۰ درصد محبوبیت در حال افزایش رو به رو است.



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016