پنجشنبه 24 مهر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> حمله طرفداران داعش به یک دانشگاه در استانبول (ویدئو)


العربیه - منابع پلیس ترکیه روز چهارشنبه 15-10-2014 از بازداشت شماری از دانشجویان طرفدار داعش در دانشگاه استانبول خبر دادند.

به گزارش العربیه، پس از درگیری و زد و خورد هواداران داعش در دانشگاه استانبول با تعدادی از دانشجویان دارای گرایش های چپ در این دانشگاه که از مردم کوبانی حمایت می کنند، پلیس ترکیه شماری از دانشجویان تندرو هوادار داعش را بازداشت کرده است.

به دنبال وقوع حوادثی مشابه طی هفته گذشته در شهرهای مختلف ترکیه بویژه پس از رویدادهای اخیر شهر کوبانی، نگرانی مقامات آنکارا از گسترش افراط گرایی در میان دانشجویان این کشور افزایش یافته است تا جايى که روز گذشته نیروهای امنیتی و پلیس ترکیه تعدادی از دانشجویان را در محیط دانشگاه استانبول بازداشت كرده اند. گفته می شود دانشجویان بازداشت شده از جمله کسانی هستند که به طور آشکار از داعش حمایت می کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ترکیه از آن بیم دارد که اگر به طور علنی به ائتلاف بین المللی علیه داعش بپیوندد، با گسترش فزاینده پدیده افراط گرایی در داخل خاک خود روبرو خواهد شد.

کارشناسان برای شناخت انگیزه حمایت و همدردی جوانان ترک از تندروهای داعش، تاکنون دلایل قانع کننده ای پیدا نکردند. برخی از کارشناسان می گویند طرفداری از داعش بین نوجوانان ترک تنها ناشی از حس "غرور دینی" برخی از این نوجوانان ناشی می شود و جنبه دیگری ندارد. این نوجوانان کم سن می دانند که به دلایل پایین بودن سن آنها مورد پیگرد قانونی از سوی مقامات قضایی یا دستگاه امنیتی ترکیه قرار نمی گیرند، لذا بی پروا از داعش حمایت می کنند.اما این وضعیت در آینده شاید به یک معضل داخلی در ترکیه تبدیل شود.

مقامات ترکیه برغم اینکه گروه داعش را از یک سال پیش در لیست گروهای "تروریستی" قرار داده بود. اما هنوز به طور رسمی با این گروه به عنوان یک گروه "تروریستی" برخورد نکرده است. به طوری که آنکارا هنوز در پیوستن به ائتلاف بین المللی علیه داعش با احتیاط شدید و به دیده شک و تردید نگاه می کند.



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016