شنبه 3 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> تجمع شماری از ایرانیان ساکن واشنگتن دی‌سی در اعتراض به اسیدپاشی‌ها در ایران (تصویر)

تجمع شماری از ایرانیان ساکن واشنگتن دی‌سی روز جمعه در میدان دوپان در اعتراض به اسیدپاشی‌های اخیر در اصفهان برگزار شد.

در این مراسم که فراخوان آن از چند روز پیش از سوی تعدادی از فعالان این شهر در فیسبوک و رسانه‌های فارسی منتشر شده بود، معترضان که برخی از آن‌ها صورت‌های خود را با باند پوشانده بودند و لباس‌هایی با نماد و شعار توقف اسید‍پاشی به تن داشتند، حمایت و همدردی خود را با قربانیان اسیدپاشی‌ها ابراز داشتند.
آن‌ها با در دست داشتن پلاکاردهایی خشونت علیه زنان را محکوم کردند. در بخشی از بیانیه‌ای که یکی از برگزارکنندگان قرائت کرد هدف از برگزاری تجمع اینگونه بیان شد:

«چند هفته اخیر در ایران و اسیدپاشی افرادی ناشناس به زنان در اصفهان موجی از اندوه و ناراحتی در میان ایرانیان سراسر جهان برانگیخت. این اقدام در شرایطی انجام شد که پیش از این بارها از تریبون‌های رسمی مانند نمازجمعه و صدا و سیما به بهانه بدحجابی به زنانی که پوششی متفاوت از پوشش مطلوب حاکمیت دارند، حمله شده بود. امروز وجدان عمومی جامعه احساس می‌کند که در پشت این اتفاقات دستی قرار دارد که هدف آن حذف زنان از جامعه و بازگرداندن آنها به حصار خانه است. این در حالی است که در سالیان اخیر زنان ایرانی موفقیت‌‌های فراوانی در عرصه عمومی کسب کرده و خیز بلندی به سوی احقاق حقوق و مطالبات برابری‌خواهانه خود برداشته‌اند.
اعتراضات مردمی در اصفهان و تهران ما ایرانیان ساکن شهر واشنگتن دی سی را هم بر آن داشت تا تجمعی برای اعلام همراهی با مردم ایران برپا کنیم.»

در این بیانیه آن‌ها ضمن همدردی با قربانیان، خواهان برقراری امنیت بدون ایجاد محدودیت برای زنان و شناسایی و برخورد سریع با آمران و به رسمیت شناختن حق زنان در مورد آزادی ‍پوشش و توقف تصویب قوانین ضد زن در مجلس شواری اسلامی به ویژه دو طرح «حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر» و «صیانت از حریم عفاف و حجاب» شدند و از حکومت، مردم و نهادهای مدنی در خواست کردند تا از قربانیان در تمام مراحل درمان جسمی و روحی حمایت کنند.

شرکت‌کنندگان یکی از سرودهای جنبش زنان را با یکدیگر همخوانی کردند و در بخش دیگری از برنامه رقص اعتراضی از سوی یکی از شرکت‌کنندگان اجرا شد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016