سه شنبه 27 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> تصویری: میمون های ولگرد خیابانی در لیبی!

monkeyInLibya1.jpg
وبلاگ ناظران رادیو فرانسه: انسان ها تنها قربانی های جنگ نیستند. گیاهان و جانداران نیز از اولین قربانیان نزاع و جنگ انسان ها به شمار میروند. گیاهانی که میسوزند و یا نابود میشوند و حیواناتی که محیط زیست آنها از بین میرود و دیگر جایی برای ادامه زندگی ندارند. حتی گاهی این اتفاق برای حیوانات درون باغ وحش شهرهایی که قدرت مرکزی در آنها از بین رفته نیز رخ میدهد. در شهرهای جنگ زده شاید آخرین چیزی که طرفین درگیر به آن فکر کنند، وضعیت حیوانات اسیر در باغ وحش باشد.

monkeyInLibya2.jpg

دیدن میمون های رها در شهر و حس شهری فراموش شده
این موضوع درباره باغ وحش بنغازی، شهر جنگ زده در لیبی به خوبی صدق میکند.
حیواناتی که خوش شانس بوده اند، گریخته اند و بخت برگشته هایشان جان داده اند.

بنغازی این روزها صحنه نزاع بین دو گروه های شبه نظامی اسلامگرا است، این شهر میهمان یک پارک جانورشناسی عمده کشور لیبی است که حدود 35 میمون در آن نگهداری میشد، اما حالا بر اساس گفته های ناظران ما از این کشور، چندین روز است که این میمون ها توانسته اند از باغ وحش "الجلاله"بگریزند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مصطفی پزشک و ساکن بنغازی به ناظران میگوید:
میمون ها راحت در سطح شهر میچرخند. گفته میشود آنها توسط چند جوان رها شده اند.

بنغازی دو باغ وحش دارد، میمون ها از باغ وحش الجلاله که کوچکتر است گریخته اند.

monkeyInLibya3.jpg

monkeyInLibya4.jpg

monkeyInLibya5.jpg

مردم به میمون ها غذا میدهند و البته دیگرانی هم هستند که به فکر گرفتن آنها افتادند چون نگران انتقال بیماری مشترک انسان و میمون هستند.
میمون ها پشت پنجره خانه ها می آیند و یا گاهی باعث وحشت عابرین میشوند، حتی برخی از آنها وارد ساختمان ها و خانه های مردم شده اند. خیابان ها کاملا خالی از زندگی هستند و مردم احساس میکنند بنغازی شهری فراموش و رها شده است.

از روز دوشنبه گذشته، مردم شهر، خودشان سعی میکنند، این میمون ها را بگیرند و به باغ وحش بازگردانند. سی میمون تاکنون اسیر و به باغ وحش بازگردانده شده اند. دو میمون هم با تیر کشته شده اند که احتمالا قربانی درگیری بین گروه های بوده اند.امیداوریم که حیوانات زیاد دیگری غیر از این میمون ها از باغ وحش فرار نکرده باشند.

monkeyInLibya6.jpg



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016