یکشنبه 16 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> نماد تاریخی تهران سوراخ شد! +عکس

خبرگزاری ایسنا: سطل‌های زباله و استامبولی‌ها را زیر سقف برج آزادی گذاشته‌اند تا آب‌هایی که از سقف می‌چکد در آن جمع شود! پدیده‌ای که نظر چند گردشگر خارجی را هم جلب کرده است.

درهای سنگی برج آزادی در تعطیلات نوروز برای گردشگران باز بود، البته گردشگران مجبور بودند با چتر وارد برج شوند تا خیس نشوند! به‌ دلیل مرمت بنا، از سقف آن آب می‌چکید که منظره‌ی بدی ایجاد کرده بود. این شرایط، برخی‌ها را به یاد مترو تهران در روزهای بارانی می‌انداخت. یک نفر هم در حال خشک کردن زمین بود تا مبادا بازدیدکنندگان سُر بخورند.





تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 







قطره‌هایی که روی ویترین برخی فسیل‌های چند هزار ساله‌ کلکسیون سنگ‌های قیمتی در پایین برج می‌ریخت، نظر چند بازدیدکننده را جلب کرده بود و این سوال را ایجاد می‌کرد که اگر برج آزادی در حال مرمت است، پس چرا ورود به آن آزاد است؟ آیا این مرمت آنقدر ضروری است که تعطیل کردن آن، برج را تهدید می‌کند؟

با آن‌که از سال 91 وعده‌هایی مبنی بر مرمت این برج تاریخی داده و بودجه‌هایی هم به این بنا اختصاص یافته، اما تاکنون نتیجه‌ رضایت‌بخشی دیده نشده است. با توجه به شرایط برج آزادی، بسیاری از مسوولان در سال‌های گذشته، از برج آزادی دیدن و بسیاری از کارشناسان از جمله سیدمحمد بهشتی نیز بر ضرورت اهمیت و نگهداری این اثر تأکید کرده‌اند.

مهرماه 93 رییس سابق شورای شهر تهران به همراه تیم تهرانگردی از برج آزادی دیدن کرد و قرار شد برای بهتر شدن حال «برج آزادی»، دو میلیارد تومان برای تعمیر داخل برج و ۱۸ میلیارد تومان هم برای محوطه بیرون آن در نظر گرفته شود.

برای نورپردازی این بنا هم قرار شد از یک شرکت ژاپنی که تخصص آن طراحی نورپردازی برج‌های بزرگ دنیا است، دعوت شود تا نورپردازی سه بنای زیرمجموعه بنیاد رودکی از جمله «تئاترشهر»، «تالار وحدت» و «برج آزادی» را انجام دهد.



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016