جمعه 4 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> نصب آگهی جنجالی در مورد مسلمانان و یهودی‌ها در اتوبوس‌های شهری (تصویر)

بی بی سی - یک قاضی در نیویورک رای داده است که اتوبوس‌های این شهر باید از یک آگهی جنجالی درباره مسلمانان و یهودیان، استفاده کنند.

این آگهی جنجالی به کشتن یهودیان به دست مسلمانان اشاره می کند.

مقامات اداره حمل و نقل شهری نیویورک (ام‌تی‌ای) با نصب این آگهی مخالف کرده و می‌گویند که این آگهی می‌تواند منجر به تحریک اعمال تروریستی و خشونت شود.

nybusIslmJws1.jpg

nybusIslmJws2.jpg

اما جان کولتل، قاضی دادگاهی در این شهر گفته است که استفاده از این آگهی درچهاچوب قانون اساسی آمریکا است که از آزادی بیان حمایت می‌کند.

سازمان دفاع از آزادیهای آمریکایی هزینه این آگهی‌ها را برعهده دارد.

این آگهی در حال حاضر در حمل و نقل عمومی در شیکاگو و سانفرانسیسکو مورد استفاده قرار گرفته است.

آگهی جنجالی مورد منازعه مردی را با حال تهدید آمیزی نشان می‌دهد که سر و صورتش با دستاری پوشیده شده است. در کنار این مرد نقل قولی از یک نماهنگ منسوب به گروه فلسطینی حماس نقش بسته است که می‌گوید: "کشتار یهودیان عبادتی است که ما را به خدا نزدیکتر می‌کند."

و آگهی مورد نظر این پرسش را مطرح می‌کند: "این (کشتار)، جهاد این مرد است. (جهاد) شما چیست؟"



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

قاضی کولتل در رای خود گفته است که او درباره نگرانیهای امنیتی حساس است، اما به گفته او مقامات اداره حمل و نقل شهری نیویورک از سویی شکیبایی مردم این شهر را دست‌کم گرفته و از سوی دیگر تاثیر بالقوه این آگهی را بیش از اندازه تصور کرده‌اند.

او گفته سادلوحی است اگر بگوییم که نیویورکی ها با دیدن یک آگهی که باعث تحریک مردم سانفرانسیسکو و شیکاگو نشده، تحت تاثیر قرار گیرند.



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016