جمعه 15 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> ببینید وقتی یک ماشین با سرعت ۱۹۰ کیلومتر به دیوار بخورد چه می شود؟!

يك شركت كنترل ايمني خودرو در بروكسل در سريعترين آزمايش تصادف خودرو، يك فورد فوكوس را با سرعت بيش از 190 كيلومتر در ساعت به يك ديوار بتني كوبيد.

focus190kmCrash.jpg



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، كارشناسان برنامه ارزيابي خودروهاي جديد اروپايي (EuroNCAP) معمولا براي اعطاي رتبه ايمني به خودروها از سرعت تصادم 64 كيلومتر در ساعت استفاده مي‌كنند؛ اما برنامه تلويزيوني Fifth Gear(دنده پنجم) براي مشاهده اتفاقات حاصل از برخورد مستقيم در سرعتهاي سه ‌برابر كه بيشتر خودروهاي عادي از اين قابليت برخوردارند، درخواست اين آزمايش را داده بود.


خودروي فورد فوكوس در فاصله چند سانتيمتر ديوار بتوني با سرعت 190 كيلومتر در ساعت

مهندسان در اين عمليات پيچيده از يك دستگيره چرخ جرثقيل براي پرتاب اين خودروي فورد با 16 برابر قدرت كشش بالاتر از خودروي بوگاتي ويرون به سوي ديوار استفاده كردند.

فورد فوكوس پس از برخورد با ديوار در ميان هراس و شوك شاهدان، كاملا معدوم شد. سرعت اين خودرو در زمان برخورد در تنها 60 ميلي ثانيه از 190 كيلومتر در ساعت به صفر رسيده، درحالي كه مانكن‌هاي چوبي موجود در آن با نيروي تا 400 گرم روبرو شده بودند.

اين مهندسان به دليل آگاهي از آثار تخريبي مورد انتظار از عروسكهاي آزمايش تصادف ارزان استفاده بودند. به گفته آنها در صورت حضور انسان در اين تصادف، مرگ وي حتمي بود.

الي پيرسون از موسسه خبره امنيت جاده بريك از اين برنامه براي نمايش خطرات احتمالي رانندگي با سرعت بالا، تمجيد كرد.

وي اظهار كرد: خودروهاي مدرن از قابليت رسيدن به حداكثر سرعت در كمتر از چند ثانيه برخوردار بوده و درك خطرات رانندگي با سرعت بالا توسط مردم بسيار اهميت دارد.



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016