یکشنبه 25 مرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> دختر ایرانی در رودخانه‌ای در کارولینای شمالی غرق شد

elkriverfall.jpg
روزنامه هفت صبح: ایالت کارولینای شمالی آمریکا، محله آوری Avery، تفریح، رودخانه اِلک، آبشار 20 متری، شیدا حسین زاده، پرش، مرگ... این کلمات خلاصه اتفاق تلخی است که برای دختر ایرانی در یکی از ایالت های آمریکا رخ داد.

دختر جوان 26 ساله ای که از دو سال پیش برای ادامه تحصیل در رشته معماری به دانشگاه شارلوت رفته و برای تفریح روز یکشنبه با دوستان و خواهرش به رودخانه الک در کارولینای شمالی می رود و در آنجا برای پریدن از آبشار خودش را آماده می کند؛ بدون اینکه بداند این پرش آخرین لحظات زندگی اش است. اتفاق آنقدر ناگوار است که باعث تعجب و تاثر هر شنونده ای شده است.

داستان یک حادثه تلخ

شیدا حسین زاده پاییز 1392 به قصد ادامه تحصیل به آمریکا عزیمت می کند و پس از موفقیت در اتمام دوره کارشناسی ارشد تا جایی پیش می رود که بلافاصله پس از پایان تحصیلش (از دو ماه پیش) در یک شرکت طراحی مشغول به کار می شود. به گفته دوستان و همکاران، شیدا دختر باهوشی بوده به طوری که با تافل 107 و تسلط به سه زبان هوش و استعداد خود را نشان داده بود.

مونا آذربایجانی، دانشیار معماری دانشگاه شارلوت که استاد راهنمای شیدا بود، می گوید: «شیدا دختر باهوش و جوانی بود که یکی از آرزوهایش کار کردن در یکی از شرکت های بزرگ معماری بود. او آنقدر دختر کوشایی بود که در پژوهش و پروژه های مختلف نیز همراه و همیار من بوده است.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

با این وجود حادثه ای ناگوار باعث شد تا این دختر جوان پر از آرزو نتواند به خواسته هایش دست پیدا کند و تفریحی که قرار بود با خود روز خوشی را رقم بزند به مرگ و عزا تبدیل می شود.

مجرا از این قرار بود که شیدا به همراه دوستان و خواهر بزرگترش در روز یکشنبه تصمیم می گیرند برای تفریح به کنار رودخانه الک بروند؛ رودخانه ای که در دلش یک آبشار 20 متری قرار داشت. وجود همین آبشار موجب می شود تا شیدا به این فکر بیفتد که از بالای آبشار به داخل آب شیرجه بزند غافل از آنکه نمی دانست شاید خطری بزرگ در کمینش باشد.

بدشانسی خودش را به رخ می کشد؛ شیدا 26 ساله، در جایی شیرجه می زند که نقطه کم عمق پایین آبشار است و همین جاگیری بد اقبالانه باعث سقوط با شدت بالا می شود و بدن شیدا توان تحمل ضربه را ندارد. تصاویری که به طور اتفاقی این حادثه را ثبت می کند نشان می دهد که شیدا چگونه داخل آب شیرجه می زند و دیگر خبری از او نمی شود.

سرانجام پس از تجسس 4 ساعت و نیمه، امدادگران جسم بی جانش را از آب بیرون می کشند و اینگونه حادثه ای تلخ و مرگ آور رقم می خورد...

ثبت حادثه به شکل اتفاقی

نکته اینجاست دختری به نام «اریکا چان» به شکل اتفاقی در آن سوی رودخانه که آبشار به شکل کامل مشخص است در حال فیلمبرداری است و متوجه می شود یک نفر از بالای آبشار خودش را به داخل آب انداخته. در همین حین نیز دو نفر شناگر به سرعت در حال رفتن به سمت او هستند.

تصاویر ثبت شده که در یوتیوب پخش شده نشان می دهد پس از ناپدید شدن شیدا، دوستان و امدادگران برای نجات او می شتابند اما خبری از او نمی شود. در نگاه اول احتمال بر این می رود که ممکن است او سنکوپ کرده باشد اما بعد از پیدا شدن جسم بی جان، مشخص می شود که به علت عمق کم آب و ضربه شدید بعد از شیرجه و ایجاد جراحت های سنگین جانش را از دست داده.

شیرجه روز بعد، دقیقا در همان نقطه شیرجه شیدا!

فردای همان روز یک نفر از همان مکانی که شیدا پریده بود به داخل آبشار می پرد بدون اینکه هیچ گونه اتفاقی برای او بیفتد و زمانی که به او درباره چنین ماجرایی در روز قبل می گویند، کاملا شوک زده می شود که توانسته جان سالم به در ببرد. او فقط خوش اقبال بوده که اندکی آن سوتر از محل شیرجه شیدا، فرود آمد.

ماجرای مشکوک تابلوهای هشدار

بعد از این حادثه برخی شبکه های آمریکایی آن را پخش و به شکل بهت زده به اتفاق رخ داده نگاه می کنند. آنطور که آتش نشان ها در گفتگوهایشان اشاره کرده بودند در 30 سال گذشته 10 نفر به همین شکل بر اثر شیرجه از بالای آبشار به داخل رودخانه جان خود را از دست داده اند؛ بنابراین می توان به این نتیجه رسید که منطقه، منطقه خطرناکی برای شیرجه زدن گردشگران است اما این سوال پیش می آید چرا خبری از تابلوهای هشداردهنده نیست؟

آنطور که مسئولان این ایالت درباره علامت های هشداردهنده گفته اند چنین علائمی در این منطقه وجود داشته اما متاسفانه این مردم به هر دلیلی (یا دزدی یا شیطنت یا...) و هر از چندگاهی اقدام به کندن این تابلوها می کنند، به همین علت بسیاری از گردشگران بدون اینکه از پر خطر بودن آن منطقه اطلاع داشته باشند تنها جهت تفریح از بالای آبشار به پایین می پرند؛ شوخی یا دزدی خطرناکی که به قیمت جان شیدا تمام شد.

سوال دیگری که در این میان پیش می آید؛ در این صورت آیا مسئولان منطقه و آن محله نسبت به وقوع چنین حوادثی مسئول هستند یا خیر؟ چون آنطور که گفته شده حتی قرار بر این بوده در اطراف آبشار نیز جهت حفاظت از گردشگران فنس کشی بشود اما تا آن لحظه چنین اتفاقی رخ نداده بود.

تماس «هفت صبح» با وکلای بین المللی برای اطلاع از قوانین کالیفرنیای شمالی به جای نرسید؛ ولی تعلل مقامات آمریکایی در بازرسی از تابلوهای هشداردهنده و نصب دوباره آنها غیرقابل چشم پوشی است.

دوستان شیدا چه می گویند؟

بعد از انتشار اخباری مبنی بر شیرجه منجر به مرگ شیدا حسین زاده، به سرعت خبر این حادثه در شبکه های اجتماعی دست به دست چرخید. از جمله دوستان شیدا کسانی بودند که نسبت به این اتفاق ابراز تاسف کردند. با چند نفری از دوستان این دختر 26 ساله تماس گرفتیم. آنها هم اطلاعات شان در همان حدی بود که در شبکه های اجتماعی و خبرگزاری های آمریکایی منتشر شده بود. تنها اطلاع جدیدی که به دست آوردیم این بود که شیدا آخرین و دختر سوم از خانواده شان بود و شنیده ها حاکی است جسم بی جان او قرار است به همراه یکی از خواهرهایش جهت انجام مراسم تشییع جنازه به ایران بیاید.

همچنین دوست دیگر شیدا می گوید که او هم ورزشکار بوده و هم طبیعت گرد؛ به همین دلیل پریدنش از چنین ارتفاعی آنقدر عجیب و دور از ذهن نبوده اما گویا به خاطر ضربه شدید بعد از پرش جان خودش را از دست داده است.



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016