چهارشنبه 30 دی 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> تصویری: کافه گل رضائیه، پاتوق صادق هدایت و فروغ فرخزاد

سمانه زارعی - لست سکند، کافه رضائیه از قدیمی ترین کافه های تهران هست که شخصیت های بزرگی همچون صادق هدایت، فروغ فرخزاد و ... روزگار خودشون رو توی این محل می گذروندن. از اونجایی که کافه همیشه شلوغ و پر از جمعیت هست برای عکاسی با صاحب کافه که نوه مالک اولیه کافه هست صحبت کردم تا در یک روز مناسب و در وقت تعطیلی کافه برای عکاسی برم که برخلاف جاهای دیگه ایشون کاملا با روی باز پذیرفتند و وقت عکاسی به من دادند و خودشون هم وقتشون رو برای تهیه این مقاله در اختیار من گذاشتند.

کافه رضائیه در سال 1310 شروع به فعالیت کرده، کافه ای که محیطی قدیمی، دنج و آروم و پر از عکس های بازیگران و خوانندگان قدیمی و وسایل نوستالژیک داره. این کافه انقدر هیجان انگیزه که با ورود بهش مدتی رو مسحور دیدن عکس های روی در و دیوار و وسایل قدیمی چیده شده و .... می شین. کافه ای که اول از همه با یک بشقاب سبزی و نون و پنیر شما رو مهمون خودش می کنه و با وجود مشتری هایی که بیرون از کافه صف بستن برای آوردن غذای اصلی عجله ای نمی کنه که شما مجبور بشید بعد از خوردن غذا سریع کافه رو ترک کنید و بهتون زمان کافی برای خوردن سفارشتون و دیدن همه کافه داده می شه.

یکی از نقاط جالب این کافه میزی هست که کنار پنجره خیابان قرار داره و جای همیشگی صادق هدایت و فروغ فرخزاد بوده و همچنان حفظ شده و در حال حاضر به صورت همیشگی رزرو سفارت فرانسه هست که مهمون های این میز رو تشکیل می دن.





تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 











از اونجایی که همیشه ذهنم درگیر مساله ای بود که جواب قطعی براش نداشتم از صاحب فعلی کافه راجع به شایعه خواستگاری مالک اولیه کافه از فروغ پرسیدم که این مساله رو تکذیب کرد و شایعه دونست.

خلاصه با این که شاید دسترسی به کافه به خاطر قرار داشتنش توی محدوده طرح ترافیک کمی سخت باشه ولی به شدت ارزش وقت گذاشتن برای داشتن یه روز خوب رو داره.


چهره هاي سينمايي ايران كه به تازگي مهاجرت كرده اند


سلبریتی هایی که همسر سیاه پوست دارند


عکسهای کمتر دیده شده از شعبان بی مخ


بازیگران معروف زن ایران که مادری مشهور دارند


تصاويري از تهران در دهه ٦٠ و ٧٠ ميلادي


بهترین کشورها برای مردان مجرد



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016