سه شنبه 6 بهمن 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> تصویری: مجسمه هایی خاص که در طول روز فقط دو بار دیده می شوند

در ماه های سپتامبر مردم وقتی از کنار گوشه ای از خط ساحلی رودخانه تایمز در لندن عبور کنند با ۴ مجسمه مرد های اسب سوار مواجه می شوند. jason decaires taylor، طراح و مجسمه ساز که با ساخت مجسمه هایی در زیر آب به شهرت رسیده، ۴ مجسمه اسب سوار را در مقابل موزه هنر بریتانیا قرار داده است. همراه با حرکت و جزر و مد آب در طول روز دو بار این مجسمه ها پدیدار و پنهان می شوند.





تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 







مجسمه ها با متریال استیل ضد زنگ و سیمان با PH خنثی ساخته شدند. این ترکیب متریال ها باعث می شوند که به طور خودکار سوخت های فسیلی و آلودگی های موجود در آب جذب این مجسمه ها شوند. به طور سمبلیک، اسب ها نشانه ای از اسب هاست که در سطح شهر لندن وجود دارند و از آن ها استفاده می کنند و هشداری است به افزایش مصرف سوخت های فسیلی و تغییرات و صدماتی که به محیط زیست وارد می کنند.

دو سوارکاری که در این کار مشاهده می کنید مسن هستند و دو نفر دیگر جوان تر. حالت چهره سوارکاران مسن نگرانی و وابستگی آن ها به محیط زیست فعلی را نشان می دهد و حالت دو سوارکار جوان امید آن ها به زندگی و بهبود شرایط را. هنگامی که در ساعتی از روز آب بالا می آید و مجسمه ها را در بر می گیرد، استعاره از بالا آمدن سطح آب کره زمین و هم چنین نشان دهنده آخرین امید انسان ها در خوب شدن شرایط را نشان می دهد.


نوه شمس پهلوی: کاخ مادربزرگم را به من پس بدهید


بازیگران ایرانی که خارج از کشور تحصیل کرده اند


ایالات آمریکا با بیشترین جمعیت ایرانی تبار


چهره‌های هنری و ورزشی ایرانی که همسر خارجی دارند


چهره هاي سينمايي ايران كه به تازگي مهاجرت كرده اند



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016