جمعه 14 اسفند 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> یادگار ایرانی‌ها در عربستان چیست؟ (تصویر)

فرادید - چندین سال است که ایران و عربستان سعودی با هم زورآزمایی می‌کنند. اوضاع این دو کشور در ماه‌های اخیر بسیار بدتر شده اما یک مسئله جالب این وسط دیده می‌شود!

87978469.0.0.jpg

به گزارش فرادید به نقل از ایتر، عربستان سعودی در ماه ژانویه روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرد و ایران نیز واکنشی مشابه نشان داد. اما بر خلاف تمام ممنوعیت‌ها، داد و ستد «آشپزی ایرانی» همچنان جایگاه خود را حفظ کرده است: آسوشیتدپرس در گزارشی می‌نویسد که رستوران‌هایی که در عربستان غذاهای ایرانی سرو می‌کنند، همچنان از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

گزارش آسوشیتدپرس حول محور رستوران‌های زنجیره‌ای ایرانی به نام «شایه» است که 13 شعبه در عربستان دارد. البته اغلب شعب رستوران شایه در ریاض، پایتخت عربستان، قرار دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مالک رستوران زنجیره‌ای شایه (Shayah) اهل عربستان سعودی است. آن‌ها چند سال پیش، سرآشپزهای ایرانی را استخدام کرده تا به همتاهای عرب خود، آشپزی ایرانی را بیاموزند. اینک اما تمام کارکنان ایرانی این رستوران‌ها خاک عربستان سعودی را ترک کرده‌اند، زیرا امکان دریافت ویزای کاری برای ایرانی‌ها در حال حاضر غیرممکن است.

87978469.0.1.jpg

عنوان «خانه آشپزی ایرانی» در شعب رستوران شایه دیده می‌شود. مردم عادی، خسته و گرسنه از کارهای روزانه، به سمت رستوران‌های شایه می‌شتابند. این در حالی است که سیاست بین ایران و عربستان در بدترین وضعیت ممکن قرار دارد.

البته برخی در عربستان پیشنهاد داده‌اند که نام ایران را از نشانه‌های رستوران حذف کنند. مالک رستوران شایه اما به جای آن تصمیم گرفته تا در تمام شعب، جمله‌ای را اضافه کند که این رستوران زنجیره توسط عربستانی‌ها مدیریت می‌شود و مالک آن‌ها نیز سعودی هستند.


بازیگران مجرد زن ایرانی دهه ۶۰


زیباترین جاده های ایران


وقتی پدر و مادر ایرانی داشتن "تابلو" می شود!


گالری گردی علی دایی و همایون شجریان


گرانترین اشیای بدرد نخور!


شنای مختلط در ساحلی در جنوب ایران



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016