پنجشنبه 20 اسفند 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> تصویر: یکی پهلوان و دیگری روسپی!

به بهانه‌ی ۸ مارچ، روز جهانی زن
از پیام‌های خوانندگان سایت ‏تقاطع‬، سال‌هاست که شبکه‌های اجتماعی مملو از واکنش‌ها به تصاویر عریان گلشیفته فراهانی است. در بیشتر موارد نیز به وی انواع و اقسام توهین‌ها می‌شود. یکی از سایز پستانش انتقاد می‌کند و دیگری او را روسپی و خوارشمارنده ایران و ایرانی می‌خواند. در مقابل، بسیاری از همین کسانی که در واکنش به عریان شدن گلشیفته یقه جر می‌دهند و پستان به تنور می‌چسبانند، تصویر برهنه‌ی غلام‌رضا تختی را بر دیوار اتاق‌شان نصب کرده‌اند و روزی سه‌مرتبه هم برای شادی روحش فاتحه می‌خوانند و می‌گویند ماشاءالله عجب بر و بازویی دارد!





تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اما چرا تصویر برهنه‌ی گلشیفته، او را در چشم عوام بدل به فاحشه می‌کند و تصویرِ لختِ غلام‌رضا مایه تحسین می‌شود؟! پاسخ روشن است. در جوامعی مانند ایران، زن مالک تن خویش نیست؛ به این معنا که زینت‌هایش (اندامش) را صرفاً باید به همسرش عرضه و ارائه کند. در حالی که این احکام در مورد مردان صادق نیست. مردان در عین این‌که اجازه دارند بازوان و سینه‌ی ستبرشان را به نمایش عمومی بگذارند، می‌توانند ۴ زن عقدی و بی‌شمار معشوقه‌ی صیغه‌ای داشته باشند. حال آن‌که اگر زنی بی‌هیچ قصد و غرضی گشاده‌رو و خندان باشد، معمولاً در چشم مردم خوار می‌شود و اصطلاحاً او را "خراب" و "هرجایی" خطاب می‌کنند.

شاید ریشه‌ی مشکلات از آن‌جایی نشأت می‌گیرد که در نظام اجتماعی پدرشاهی ایران، زن جز اموال مردان به حساب می‌آید و هر گونه تلاش زنان برای شکستنِ حصار آهنین تبعیض‌ها با واکنش‌های خصمانه جامعه مردسالار روبرو می‌شود.


هنرمندان ایرانی چگونه تناسب اندام خود را حفظ می کنند؟


این زن طراح هتل لوکس فرشته در تهران است


بازیگرانی که در نقش روحانی ظاهر شدند


وقتی پدر و مادر ایرانی داشتن "تابلو" می شود!



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016