یکشنبه 1 فروردین 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> تصاویر دختر جوان عامل انتحارى در آنکارا

العربیه - رسانه های معتبر روز شنبه 19 مارس جزئیات بیشتری را در باره هویت عامل انتحاری در حمله تروریستی به آنکارا را منتشر کردند . اقدام تروریستی روز یکشنبه که به کشته شدن بیش از 37 نفر و زخمی شدن دهها تن دیگر منجر گردید.

به گزارش روزنامه بریتانیایی "دیلی میل" عامل انفجار سهر کاجلا دمیر دختری 24 ساله است سهر عضو یک هسته تروریستی زنانه در ترکیه است که از پنج عضو تشکیل شده بود.

وی در سال 2013 از کشور فرار کرد و به اردوگاه آموزشی گروههای کرد سوریه ملحق شد.





تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



طبق گزارش این روزنامه هسته تروریستی که سهر کاجلا دمیر در آن عضو بود از 5 دختر تشکیل شده که 3 تن از اعضای آن هسته خواهر بودند و همه آنها در دادگاهی در ترکیه محاکمه شدند. اما سهر در سال 2013 با کفالت آزاد شد وی پس از اینکه از زندان آزاد شد از ترکیه به سوریه فرار کرد.

به گفته مقامات ترکیه آخرین دادگاه تجدید نظر این 5 دختر متهم به عضویت در هسته تروریستی، ماه دسامبر سال گذشته بود که سهر آجلا دمر در دادگاه حاضر نشد.

دولت ترکیه گفته است که سهر دمیر مدتی است که به شبه نظامیان زنان کرد سوریه پیوست و آموزش‌های نظامی خود را در یکی از اردوگاههای آموزشی حزب پ.ک.ک گذرانده است. سهر ابتدا به قندیل منطقه مرزی سوریه – ترکیه رفت و از آنجا جذب گروه PKK شد. و در سوریه به گروه «شاهین های کردستان» وابسته به PKK ملحق شد.

خانواده سهر دمیر که در شهر ساحلی مرمره گلیز واقع در 113 کیلومتری استانبول زندگی می کنند، پس از شنیدن خبر انفجار انکارا از دختر خود اعلام برائت کردند. پدر سهر هنگام آزمایش گرفتن نمونه DNA در پلیس گفت:«چنانچه ثابت شود او عامل انتحاری در آنکارا است در تشییع جنازه‌اش شرکت نمی کند».

پدر سهر به پلیس گفته است که با باورهای دخترش به شدت مخالف است. برادر بزرک سهر نیز با ابراز تاسف از عملکرد خواهرش اعلام کرده که او با افکار حزب PKK که خواهرش به او وابسته است، به شدت مخالف است.

طبق تحقیقات پلیس سهر ماه گذشته با شناسنامه جعلی از سوریه وارد ترکیه شده است و به کمک شخصی به نام اوزغور اونسال 26 ساله این عملیات تروریستی را انجام داده است.

yngkrdturkatk3.jpg
اوزغور اونسال متهم دوم که در عملیات تروریستی به سهر کمک کرده است


تصاوير مدلينگ ليلي قاليچي


چهار زن ایرانی شاغل در کاخ سفید


مادر و دخترانی که عجیب شبیه هم هستند


با صاحب کمپانی سوپر خودرو آرش آشنا شوید


مردان بازیگر ایرانی که نقش زنـان را بازی کردند


مدل های موفق ایرانی در خارج از کشور



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016