پنجشنبه 12 فروردین 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> گزارش رویترز از بازار داغ مداحان ایرانی در جنگ سوریه + تصویر

العربیه - خبرگزاری رویترز، گزارشی از حضور مداحان ایرانی در جنگ‌های داخلی سوریه منتشر کرده است؛ مداحانی عمدتا نزدیک به علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی که بارها تصاویرشان با لباس‌های نظامی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

در این گزراش آمده است: صدای مردی که صورتی پوشیده از ریش دارد و به گردنش چفیه‌ای رنگی انداخته، بلند شد، در حالی که شعری دینی را می‌خواند. اطراف او هم ایرانی‌هایی تجمع کرده بودند که سینه می‌زدند و بسیاری از آن‌ها شور گرفته بودند.





تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مداح مشهور ایرانی، در میان داوطلبان جنگ در سوریه، سروده‌اش را می‌خواند. ویدیوی این مراسم ماه ژانویه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان از نقش سیاسی رو به افزایش مداحانی دارد که مورد احترام تندروها در ایران هستند.

محمد جواد اکبرین پژوهشگر امور دینی ایرانی که در شهر قم تحصیل کرده و هم‌اینک در خارج از کشور به سر می‌برد، در این باره گفته است: «در کشوری که موسیقی ممنوع است و جوانان کم سن و سال راهی برای تخلیه انرژی خود ندارند، چنین جایگزینه‌هایی رسمی می‌یابند که مشکل ساز هم نیست».

اکبرین افزوده است: «مداحی نسخه‌ای از موسیقی رپ و راک است. مداحان سرودهای خود را با همان شور و تحریک می‌خواند، گاهی هم با همان آهنگ موسیقی اصلی، بر روی آهنگ‌های یک ترانه اصلی سروده‌ای از عشق دینی را می‌خوانند».

در دوره اخیر، مداحان نقش برجسته‌ای در افزایش شور و انگیزه برای حضور نظامی در سوریه ایفا کردند. انستیتوی مطالعاتی واشینگتن برای سیاست‌های خاوردور می‌گوید که ماه گذشته، شمار کشته‌شدگان ایرانی در سوریه در حمایت از نظام بشار اسد رئیس جمهوری سوریه، به ۵۸ تن رسید که یک رکورد است».

حدادیان که عکس‌هایش هنگام حضور در جنگ سوریه با لباس نظامی منتشر شده در حالی دور بدنش را تیرهای مسلسل بسته بود، در ویدیویی که در اینترنت منتشر شده می‌گوید: «به سوریه رفتم تا از جنگجویان قدردانی کنم. آن‌ها کاری انجام می‌دهند که ما نمی‌توانیم آن را انجام دهیم».

به نظر می‌رسد که مداحان در مسیر نقش تازه‌شان برای جذب داوطلبان به جنگ سوریه، از سوی حاکمیت، پشتیبانی تازه‌ای دریافت کردند.


ساحل های معروف دنیا برای گردشگری جوانان


تصاوير تازه از بازيگر ايراني، بهارك صالح نيا


تصاوير ديده نشده از شيراز در ١٠٠ سال قبل


عكس هاي فشن مدل ایرانی، حميد فدايي


ديدار پرويز پرستويي با بزرگان سينماي ايران



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016