شنبه 14 فروردین 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> ته دیگ ایرانی در ضمیمه آشپزی روزنامه لس‌آجلس‌تایمز! (تصویر)

خبرگزاری ایرانشهر - جین هریس گزارشگر روزنامه لس‌‌آنجلس تایمز، برای یافتن غذاهای پر طرفدار در جنوب کالیفرنیا، به رستوران گردی دست زده و تجربیات خود را در ضمیمه آشپزی این روزنامه منتشر می‌کند. خانم هریس این هفته ته دیگ ایرانی را روی جلد روزنامه لس‌آنجلس تایمز برده است.

خانم هریس در توصیف تجربه خود از سر زدن به یک رستوران ایرانی در مقاله‌ای تحت عنوان «آنچه ما دوست داریم: ته دیگ اعلا ، برنج ترد ایرانی» می‌نویسد:





تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

قبل از اینکه در رستوران ایرانی دریا در غرب لس آنجلس (که در اورنج کانتی هم شعبه دارد) درخواست میز کنید، بپرسید که ته دیگ دارند یا نه. ته دیگ برنج ترد قهوه ای رنگی است که به لایه ای از طلای خالص که در ته یک قابلمه بزرگ پلو پیدا می شود نیز مشهور است. بعلاوه به همین دلیل است که شما روز شنبه در بزرگراه ۴۰۵ به سمت غرب می روید.

ته دیگ های مختلفی با سبک های متفاوت وجود دارند که می تواند شامل چیدن سیب زمینی سرخ شده یا نان لواش در ته قابلمه باشد و صدای قرچ قروچ لایه های بافت ترد آن قبل از رسیدن به برنج به گوش می رسد.

در رستوران دریا، همه چیز در مورد برنج است. ورقه نیم اینچی پلو در ته قابلمه آنقدر در روغن سرخ می شود تا رنگش تقریبا برنزه شود. یک لایه ترد برنج ممکن است به تاج دندان شما آسیب برساند ولی باز هم ارزش خوردنش را دارد. در ضمن جویدن لایه بعدی بالای آن هم خالی از لطف نیست.

ته دیگ در اینجا شالوده تعدادی از خورش ها از جمله قرمه سبزی (سبزیجات پخته شده با لوبیا )، خورش قیمه (لپه پخته شده در سس گوجه فرنگی با لیمو عمانی و گوشت گوسفند) و فسنجان (خورش انار و گردو) محسوب می شود.

می توانید ته دیگ را با یک یا دو خورش سفارش دهید و یا هر سه خورش را با ته دیگ در یک دیس بزرگ خود ساخته نوش جان کنید.


عکاس های دیده نشده از پایتخت مرموز کره شمالی


تصاویری از مسافران مزاحم در هواپیماها!


شنا کردن شاه در سواحل باهاماس پس از خروج از ایران


ساحل های معروف دنیا برای گردشگری جوانان


تصاوير تازه از بازيگر ايراني، بهارك صالح نيا



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016