چهارشنبه 9 تیر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> زنان عربستان سعودی با اتومبیل های بازی تمرین رانندگی می‌کنند! (تصویر)

بخش دیدنی های خبرنامه گویا - روزنامه واشنگتن پست در هفته گذشته مطلبی درباره تنها جایی که زنان سعودی در آن حق رانندگی دارند، منتشر کرد: شهر بازی. چیزی که برای همه یک بازی عادی با اتومبیل‌های کوبنده است، برای زنان سعودی که حق راندن اتومبیل‌های واقعی را ندارند- لحظاتی هیجان انگیز است.

20160609165815.jpg

saudiwmnbumperdrive.JPG

در شب‌هایی که زنان می‌توانند از این بازی استفاده کنند، صف های طولانی شکل می‌گیرد. آنها می‌توانند در این پنج دقیقه راننگی هر جا که دلشان خواست بروند. البته هرجا در محدوده زمین بازی! اما این بازی برای زنان فقط هیجان انگیز نیست. سما بن محفوظ پیش از اینکه برای تحصیل به خارج از کشور برود برای تمرین رانندگی به این پارک رفته بود.

بن محفوظ می‌گوید: ما امکان رانندگی در عربستان سعودی نداریم. این تنها جایی است که می‌توانیم این کار را بکنیم. هر وقت که دوستم با ماشینش به من می‌زد به او می‌گفتم: نه! بگذار رانندگی کنم. بگذار رانندگی کنم!



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

"شب زنان" همچنین به آنها اجازه می دهد آرامش داشته باشند. همه کارکنان "شب زنان" هم زن هستند و به همین خاطر زنان شرکت کننده مجبور به رعایت قوانین سرسختانه حجاب نیستند. زنان همچنین اجازه دارند در شب‌هایی که هم زنان و هم مردان حضور دارند، از اتومبیل‌های بازی استفاده کنند، ولی باید حجاب کامل را رعایت کنند.

خانم ها همان کاری را می‌کنند که همه در دنیا می‌کنند: خود را به اتومبیل‌های دیگر می‌زنند. در شب‌های مخصوص زنان، اطراف پارک پرده‌ای بزرگ می‌اندازند. آنها نیز آرام و مودبانه در پیست رانندگی می‌کنند.

عربستان سعودی تنها کشور جهان است که زنان در آن اجازه رانندگی ندارند. سال‌هاست که زنان برای تغییر در کشور تلاش می‌کنند، اما دستاوردهای بسیار ناچیزی داشته‌اند. در سال ۲۰۱۴ دو فعال حقوق زنان از امارات متحده عربی به سمت مرزهای عربستان سعودی رانندگی کردند. آنها در مرز بازداشت شدند و به مدت ۲۵ روز در بازداشت بودن. اتهام‌شان "رانندگی در حال زن بودن" بود.



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016