یکشنبه 10 مرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> تصویری: نوتلابار، بی«نوتلا» و بی‌«بار»!

با دستور پلیس اماکن، تابلوهای نوتلابار‌ در تهران جمع شدند
روزنامه وقایع اتفاقیه نوشت: نوتلابار‌ها یا نوتلالند‌ها، فروشگاه‌هایی هستند که خوراکی‌ها، انواع بستنی‌ها، دسر‌ها و کیک‌هایی با ترکیب اصلی شکلات محبوب جهانی، یعنی نوتلا سرو می‌کردند و به مشتری‌ها ارائه می‌دادند.

در این مغازه‌ها شکلات را همراه با نان خاصی (کرپ) عرضه می‌کنند و علاوه‌برآن ممکن است بستنی و از این قبیل مواد خوراکی نیز عرضه شود. این نام را از نام تجاری محصولی با عنوان «نوتلابار»گرفته‌اند. پیشنهاد فرهنگستان برای این مغازه‌ها «نان داغ، شکلات داغ» است، که چنانچه صاحبان آنها موافق باشند، می‌تواند به‌جای نوتلابار به‌کار رود.

به‌هرحال، نام‌گذاری این مغازه‌ها مغایر با قانون ممنوعیت به‌کارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه است و لازم است تغییر یابد. تقاضا دارد دستور فرمایید رسیدگی شود.»

notellaSignsRemoved1.jpg

حالا بعد از گذشت کمتر از یک‌ماه از نامه نگاری‌های حداد‌عادل، تابلوهای نوتلابارهای تهران به‌طور کلی جمع شده است و کسبه این فروشگاه‌ها می‌گویند، «بی‌دلیل، نان ما آجر شده است.»





تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



مانند روزبه یکی از صاحبان نوتلابار در مرکز شهر تهران که می‌گوید، از زمانی که این نامه آقای حداد‌عادل آمد، تن من لرزید. «همیشه در کار دنبال ایده‌های خلاقه بودم، اما به‌دلیل اینکه کارمند شرکت برق بودم نمی‌توانستم کار و کاسبی خوبی راه بندازم، آخرش پارسال دل به دریا زدم و حدود صد میلیون از سرمایه خودم و پدرزنم را در این کار زدم. حدود 70 میلیون تومان پول رهن مغازه دادم، 15 میلیون خرج دکور کردم و حدودا ماهی 9 میلیون اجاره می‌دهم، از وقتی این نامه آقای حداد را دیدم، تن‌ من لرزید و حالا اگر مردم دیگر به مغازه من نیایند، شرمنده زن و بچه و خانواده‌ام می‌شوم و سرمایه‌ام به باد می‌رود.»

مغازه‌داران نوتلابار می‌گویند از دو هفته قبل، پلیس اماکن به تک‌تک نوتلابارهای تهران اخطار تعویض تابلو داده بود و تأکید کرده که در هیچ‌جای مغازه نباید اسمی از نوتلا یا اسامی شبیه یا ترکیبی از آن استفاده شود.


تصاویری از زندان زنان در آمریکا


جدید ترین مدل مایوهای امسال در نمایشگاه میامی


تصاویری از تشییع جنازه شاه به مناسبت سی و ششمین سالمرگ او


زوج های معروف با بیشترین اختلاف سنی



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016