چهارشنبه 10 آذر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> کار زیبای دخترشطرنج‌باز ایرانی + تصویر

رادیوزمانه - سارا خادم‌الشریعه برای رعایت حال حریف به تساوی رضایت داد

سارا خادم الشریعه، شطرنج‌باز قهرمان ایرانی در مسابقه‌ای با یک قهرمان اوکراینی به یک تساوی زودهنگام رضایت داد.

در دور هشتم مسابقات گرند پری، مسابقه ناتالیا ژوکوای، شطرنج بازی که سارا خادم الشریفه پیش‌تر سه مسابقه چهار مسابقه قبلی خود را با او برده و یکی را مساوی کرده بود، پس از چند دقیقه و با انجام ۱۱ حرکت به پایان رسید.

این تساوی بر اساس توافق دو شطرنج باز و از آن رو انجام شده که چند ساعت پیش از شروع دور هشتم، یک شطرنج باز فرانسوی دچار ناراحتی قلبی شده و همراه شطرنج باز اوکراینی به بیمارستان رفته بود. از آنجا که مسابقات باید سر ساعت برگزار می‌شد، شطرنج باز اوکراینی با حال نامساعد به دلیل بیماری دوستش و بدون تمرکز برای مسابقه با سارا خادم الشریعه حاضر شده بود.

شطرنج باز ایرانی به حریف خود پیشنهاد داده که با توجه به حال نامساعدش و اینکه پیش از مسابقه به شدت گریه کرده در کمترین زمان ممکن بازی را با تساوی به پایان برسانند تا ناتالیا ژوکوای به بیمارستان بازگردد.





تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سارا خادم الشریعه با این تساوی با کسب پنج امتیاز در صدر جدول قرار گرفته است.

این عمل او با استقبال ایرانیان مواجه شده و به او لقب تختی و پوریای ولی داده‌اند.

خود او اما در گفت‌وگویی با خبرآنلاین این مقایسه را نادرست دانسته است: «اتفاقی که افتاد اصلا قابل مقایسه با پوریای ولی و تختی نیست چون آن ها کارهای خیلی بزرگی انجام می دادند و بعضی وقت ها باعث می شده است قهرمانی را از دست بدهند.»

او گفته: «در بازی ما نتیجه مساوی به نفع هر دو طرف بود اما بدون اینکه من شانس هایم را امتحان کنم چنین اتفاقی افتاد. حریفم در شرایط روحی خوبی نبود شاید اگر بازی را ادامه می دادم می توانستم بازی را ببرم اما این صد درصد نبود. این نیم امتیاز شانس من برای قهرمانی را کم نمی‌کند و من هنوز صدرنشین در کنار ۴ نفر هستم. شاید اگر من بازی دیروز را می بردم و در سه بازی آخر نتیجه خوب نمی‌گرفتم مدال نمی‌آوردم.»

وزیر ورزش ایران مسعود سلطانی‌فر هم در نامه‌ای حرکت او را ستوده است.
این مسابقات مرحله آخر مسابقات شطرنج گرندپری زنان جهان است که با حضور ١٢ شطرنج باز برتر جهان به میزبانی روسیه در حال برگزاری است.

در هفتمین دور این مسابقات، سارا خادم الشریعه با ناتالیا پوگونینا نایب قهرمان سابق شطرنج جهان مسابقه داد و او را شکست داد، با این پیروزی او ۴/۵ امتیاز گرفت و به صدر جدول رقابت‌ها صعود کرد.


سکانس هایی از فیلم‌های ایرانی قبل از انقلاب


مقايسه حقوق روحاني با ديگر روساي جمهور دنيا


رازهاي زندگي شخصي بازيگران معروف ايراني


ایران در دهه 60 میلادی از نگاه گاردین


ثروتمندترين كارآفرينان ايراني خارج از كشور


عکس‌های جنجالی همسر دونالد ترامپ در مجله جی-کیو



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016