چهارشنبه 18 خرداد 1384

تحصن اعضاي شوراي تهران دفتر تحكيم وحدت به منظور حمايت از اكبر گنجي، همسر گنجي: خبري از همسرم ندارم! ايلنا

اعضاي شوراي تهران دفتر تحكيم وحدت از صبح امروز به منظور حمايت از اكبر گنجي و اعتراض به نوع برخورد ضابطين قضايي با او و خانواده‌‏اش در مقابل منزل وي تحصن كردند.

عبدالله مومني، دبير تشكيلات دفتر تحكيم وحدت در اين زمينه به خبرنگار "ايلنا"، گفت: به نظر مي‌‏رسد نوع برخورد ضابطين دستگاه قضايي و اقدام شب گذشته آنان، به دليل مصاحبه‌‏هاي افشاگرانه و جسورانه گنجي در نقد برخي از مسوولان و اعلام عدم شركت وي در انتخابات رياست‌‏جمهوري بوده است.

در اين تحصن كه از صبح امروز با حضور اعضاي شوراي مركزي و اعضاي شوراي تهران دفتر تحكيم وحدت آغاز شده بود، معصومه شفيعي؛ همسر اكبر گنجي با حضور در جمع متحصنين با اشاره به اين كه گنجي عصر ديروز براي ديدن دوستانش از منزل خارج شده بود، افزود: بعد از اين كه گنجي منزل را ترك كرد، ضابطان قضايي به درب منزل مراجعه كردند و نامه مرخصي استعلاجي وي را در خواست كردند و من به آنها گفتم كه نامه را تحويل داده‌‏ايم و بايد تا به حال به دادستاني رسيده باشد.
وي ادامه داد: پس از دقايقي ضابطان دستگاه قضايي گفتند كه مي‌‏خواهند خود گنجي را ببينند و من به آنها گفتم كه او در منزل نيست، اما دقايقي بعد مجدداً با صداي زنگ منزل درب را باز كردم و يك خودرو پرده‌‏دار در مقابل منزل ديدم.
شفيعي با بيان اين كه با ديدن آن خودرو ناخود آگاه به ياد سعيد حجاريان, زهرا كاظمي, حاج داود كريمي و وبلاگ نويسان افتادم، اظهار داشت: آنها به من گفتند كه با حكم جلب گنجي مراجعه كرده ايم و من از ديدن نامه‌‏اي با امضاي سعيد مرتضوي متعجب شدم چرا كه باورم نمي‌‏شد با كسي كه پنج سال و پنج ماه در زندان به سر برده و ثابت كرده كه از كسي نمي‌‏ترسد تنها به خاطر چند روز مرخصي چنين برخوردي داشته باشند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

همسر گنجي ادامه داد: حدود نه نفر از ضابطان دادستاني در مقابل منزل بودند و چند نفر ديگر هم اطراف منزل پراكنده بودند، من به آنها گفتم كه اگر قصد تفتيش منزل را دارند، بايد حكم تفتيش از سوي مرتضوي بياورند، اما آنها مدتي صبر كردند، مولايي وكيل گنجي آمد و با آنها صحبت كرد، بالاخره من راضي شدم كه آنها منزل تفتيش كنند، در حالي كه اقدام آنها غير قانوني بود، چرا كه من دوست ندارم مرد نامحرمي وارد حريم خصوصي‌‏ام شود.
وي افزود: آنها علاوه بر منزل ما منزل همسايه ما را نيز بدون هيچ حكمي تفتيش كردند.
همسر گنجي با ابراز نگراني از بي‌‏اطلاعي از وضعيت همسرش، گفت:من خبري از او ندارم و فكر مي‌‏كنم كه شايد او را تا به حال جايي دستگير كرده باشند.
وي تصريح كرد: من هيچ اعتمادي به مسوولان قضايي و شخص قاضي مرتضوي ندارم و معتقدم در شرايط فعلي كه كشور نيازمند آرامش است، با اين كارها فضا را متشنج مي‌‏كنند.

شفيعي با يادآوري بازي فوتبال امروز، گفت: امروز روز ملي ماست و من نمي‌‏خواهم كه نگراني شما از وضعيت گنجي چيزي از هيجان شما براي بازي امروز بكاهد.
وي ضمن تشكر از حضور اعضاي دفتر تحكيم وحدت در حمايت از گنجي، گفت:كاري از دست شما ساخته نيست و با توجه به اين كه اكنون ايام امتحانات شماست، پيشنهاد مي‌‏كنم، اينجا را ترك كنيد، اما با ما در تماس باشيد، اگر چه به دليل خرابي خط تلفن به خاطر شنود، شايد امكان تماس تلفني وجود نداشته باشد، اما تماس‌‏هاي حضوري شما باعث آرامش ما خواهد بود.
وي افزود: مأموران دستگاه قضايي تا ساعت 6 صبح امروز در مقابل منزل ما ايستادند و وقتي مطمئن شدند كه برنامه خاصي نداريم، به آنها گفتم كه دانشجويان مي‌‏خواهند به اينجا بيايند.
وي در ادامه با بيان اين مطلب كه از آيت الله شاهرودي انتظار اقدام در اين مورد داشتم، مدعي شد: به نظر مي‌‏رسد در قوه‌‏قضاييه چندين مركز تصميم‌‏گيري وجود دارد و هر كس ساز خود را مي‌‏زند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24056

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تحصن اعضاي شوراي تهران دفتر تحكيم وحدت به منظور حمايت از اكبر گنجي، همسر گنجي: خبري از همسرم ندارم! ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016