چهارشنبه 15 تیر 1384

اعضاي شوراي شهر در صددند كه جمعيتي به نام "آبادگران" تشكيل دهند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

اعضاي شوراي شهر در صددند كه جمعيتي به نام « آباد گران » تشكيل دهند

عضو ائتلاف آبادگران ايران اسلامي درباره‌ي احتمال تبديل اين تشكل به حزب خاطرنشان كرد: پانزده نفر از اعضاي شوراي شهر در صددند كه به تشكيل جمعيتي به نام آبادگران اقدام كنند.

حسن بيادي در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، تاكيد كرد: البته بنا نداريم كه افراد زيادي را به اين جمعيت بيفزاييم.

وي گفت: در چند سال اخير بسياري از دوستان در جريان اصول‌گرايي قصد داشتند نام اين ائتلاف را به نفع خود مصادره كنند، كه خداوند نگذاشت.


خسرو دانشجو با اشاره به تشكيل جمعيت آبادگران:


به زودي درخواست خود را به وزارت كشور ارايه مي‌كنيم


هنوز در مورد نوع فعاليت اين جبهه تصميم گرفته نشده است

عضو ائتلاف آبادگران ايران اسلامي در ارتباط با تبديل اين ائتلاف به جمعيت آبادگران اظهار داشت: تا آن‌جا كه مي‌دانم، اعضاي شوراي شهر آبادگران تصميم گرفته‌اند كه از حالت ائتلاف خارج شوند و به صورت رسمي در قالب يك جمعيت در عرصه‌ي جامعه حضور داشته باشند.

خسرو دانشجو در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) گفت: اعضاي هيات موسس اين ائتلاف، اعضاي شوراي شهر خواهند بود و هنوز در مورد نوع فعاليت اين جبهه و اين‌كه در چه عرصه‌هايي وارد شوند، به صورت قطعي تصميم‌گيري نشده است.

وي افزود: در حال تكميل مدارك لازم در اين زمينه هستيم و به زودي درخواست خود را به وزارت كشور و كميسيون ماده‌ي 10 احزاب ارايه مي‌كنيم.


زريبافان:


رييس‌جمهور منتخب تا كنون هيچ‌يك از اعضاي كابينه خود را مشخص نكرده است


كميته‌هاي تشكيل شده بخشي از گزارش‌هاي خود را به احمدي‌نژاد ارايه داده‌اند

رييس ستاد انتخاباتي احمدي‌نژاد با اشاره به انتشار اسامي افرادي به عنوان اعضاي كابينه‌ي احمدي‌نژاد گفت: من به عنوان يكي از نزديكان احمدي‌نژاد تاكيد مي‌كنم كه آقاي احمدي‌نژاد تا كنون هيچ‌يك از اعضاي كابينه‌ي خود را مشخص نكرده است و صحبت‌هايي كه در اين مورد مي‌شود همه گمانه‌زني‌هاي شخصي است.

زريبافان در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) با اشاره به تشكيل سه كميته از سوي احمدي‌نژاد اظهار داشت: اين سه كميته بيشتر بر روي برنامه‌هاي احمدي‌نژاد كار مي‌كنند و كار كارشناسي انجام و به تدريج گزارش خود را به رييس‌جمهور منتخب ارايه مي‌دهند كه تا كنون بخشي از آن ارايه شده است.

وي در مورد تركيب اعضاي اين سه كميته گفت: در اين كميته افرادي از ارگان‌هاي مختلف مانند مجلس و شوراي شهر حضور دارند و اين كميته همان‌طور كه گفتم به امور كارشناسي مي‌پردازد.


واعظي آشتياني در گفت‌وگو با ايسنا:


براي حضور اعضاي شوراي شهر در كابينه، منع قانوني وجود ندارد


قبايي براي حضور در دولت ندوخته‌ايم

يك عضو ائتلاف آبادگران شوراي اسلامي شهر تهران گفت: اعضاي شوراي شهر تهران هيچ انتظاري براي حضور در كابينه و دولت آقاي احمدي‌نژاد ندارند.

مهندس اميررضا واعظي آشتياني، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به اظهارات برخي از مسؤولان درباره منع قانوني حضور اعضاي شوراي شهر در كابينه جديد، تأكيد كرد: اعضاي شوراي شهر هيچ قبايي براي حضور در كابينه ندوخته‌اند و كساني كه در اين زمينه نگران هستند بايد بدانند اگر قرار باشد عضوي از شوراي شهر به كابينه وارد شود، مسير قانوني را طي خواهد كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با بيان اينكه هنوز درباره حضور اعضاي شوراي شهر در دولت حتي سخني با رييس‌جمهور ( منتخب) رد و بدل نشده است، افزود: كليه اعضاي شوراي شهر انتظاري براي حضور در كابينه ندارند و بر اين باورند كه در شوراي شهر تا پايان مأموريت خويش حضور داشته باشند.

عضو هيأت رييسه شوراي شهر تهران گفت: اخيرا مطالبي درباره حضور برخي افراد در كابينه آقاي احمدي‌نژاد مطرح شده و برخي به جنجال و هياهو اقدام مي‌كنند كه به نظر مي‌رسد اين مسائل يك پروژه از قبل طراحي شده است.

وي افزود: اين در حالي است كه تعيين كابينه بر عهده اين گونه رسانه‌ها و افراد نيست و از سوي ديگر، تنها رييس‌جمهور منتخب، حسب تشخيص از افراد براي حضور در دولت دعوت مي‌كند.

عضو ائتلاف آبادگران شوراي شهر تهران با استناد به اصل 141 قانون اساسي و ماده 28 قانون شوراهاي اسلامي، تصريح كرد: بر اساس اين اصل و ماده، عضويت در شوراي شهر شغل دولتي نيست و حضور هريك از اعضا در دولت منع قانوني ندارد.

وي اظهار داشت: بر اساس اصل 141 قانون اساسي افراد داراي شغل دولتي همچون رييس‌جمهور، وزيران، كارمندان و . . . نمي‌توانند بيش از يك شغل داشته باشند كه اين موضوع ربطي به اعضاي شوراي شهر تهران ندارد چراكه عضويت در اين شورا شغل دولتي نيست.

به گفته وي بر اساس ماده 28 قانون شوراها نيز، افرادي‌كه داراي شغل دولتي هستند، بايد براي عضويت در شوراي شهر از دو ماه قبل استعفا كنند.

واعظي آشتياني به ايسنا گفت: در هيچ‌يك از اين موارد قانوني، منعي براي حضور اعضاي شوراي شهر در كابينه وجود ندارد و افرادي كه ادعا دارند بر اساس قانون، اين امكان وجود ندارد، در حقيقت قانون را تفسير به رأي و تنها برداشت‌هاي شخصي خود را مطرح مي‌كنند.

عضو ائتلاف آبادگران شوراي شهر تهران با بيان اينكه تفسير قانون عادي با مجلس شوراي اسلامي و قانون اساسي نيز با شوراي نگهبان است، خطاب به افراد طرح‌كننده اين مسائل، گفت: قبل از طرح چنين موضوعاتي قانون را به دقت مطالعه و سپس اظهارنظر كنيد.

وي در پايان خاطرنشان كرد: مهم‌ترين افتخار شوراي شهر اين است كه چنين فردي را به عنوان شهردار تهران برگزيد كه با جلب اعتماد مردم توانست به منصب رياست‌جمهوري دست يابد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اعضاي شوراي شهر در صددند كه جمعيتي به نام "آبادگران" تشكيل دهند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016