جمعه 17 تیر 1384

امام جمعه موقت تهران: القاعده فرزند نامشروع آمريكا و اسراييل است، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۴/۱۷‬
داخلي. سياسي. نماز.

امام جمعه موقت تهران گفت: گروه القاعده فرزند نامشروع آمريكا و رژيم غاصب اسراييل است.

آيت الله "محمد امامي كاشاني" در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته تهران در پاسخ به اظهارات اخير توني بلر نخست وزير انگليس در دست داشتن گروه القاعده در انفجارهاي روز گذشته لندن و زير سوال بردن اسلام گفت: توني بلر در اظهارات روز گذشته خود بيان كرد كه آيا اسلام اين است ، (القاعده) اين چه اسلامي است كه دارد ، اين اسلام دروغين است.

وي يادآور شد: آيا نخست وزير انگليس فراموش كرده است كه پدر و مادر القاعده كيست ، آمريكا پدر و اسراييل مادرش است و گروه القاعده نيز فرزند نامشروع آنها است.

خطيب اين هفته نماز جمعه تهران با بيان اينكه "خود شما به نام اسلام اين گروه را بوجود آورديد"، اظهار داشت: تكليف كودكي كه پدرش استكبار و كاخ سفيد و مادرش دژخيمان اسراييل است و نام آن را اسلام گذاشتيد، مشخص است.

امامي كاشاني تاكيد كرد: شما اين گروه را آورديد تا بلاي جان ما بشود اما بحمد الله بلاي جان خودتان شد.

وي افزود: در گذشته نيز صدام حسين رييس جمهوري پيشين عراق را عليه ايران مجهز به انواع تسليحات كرديد ،اكنون خودتان در باتلاق‌هاي عراق گير افتاده ايد.

امامي كاشاني تصريح كرد: اين حوادث بايد براي شما درس عبرتي باشد و جريان سومي راه نيندازيد.

وي با محكوم كردن انفجار روز گذشته در شهر لندن گفت: دين اسلام دين وجدان ، انسانيت است.كشتار زن ، بچه ، بزرگ و كوچك به هيچ وجه شايسته نيست.

امام جمعه موقت تهران همچنين با اشاره به اظهارات جرج بوش رييس جمهوري آمريكا مبني براينكه اين كشور با شدت هرچه بيشتر با تروريسم مقابله مي‌كند، گفت: آمريكا در گذشته نيز با شدت عليه تروريست اقداماتي را انجام داد ، به كجا رسيد، جز اين است كه حوادث لندن پيش مي‌آيد.

امامي كاشاني افزود: آمريكا تروريست دولتي را تربيت مي‌كند ، اين كشور اگر مي‌خواهد در مبارزه با تروريسم موفق باشد بايد از حركت تروريستي خود در فلسطين اشغالي دست بردارد.

وي همچنين به انفجار حزب جمهوري اسلامي در سال ‪ ۱۳۶۰‬و شهادت بهشتي و يارانش تاكيد كرد و گفت: آمريكا در بسياري از حوادث در ايران دست داشته است، از شهادت بهشتي تا حوادث اخير در شهر اهواز، آمريكا دخالت داشته است.

وي يادآور شد: مبارزه با ترويست بايد صادقانه باشد.

امام جمعه موقت تهران در بخشي ديگر از سخنان خود با تاكيد بر حضور گسترده مردم در انتخابات نهمين دوره رياست جمهوري گفت: نزديك ‪ ۶۰‬ميليون ايراني در دو مرحله در انتخابات رياست جمهوري راي خود را به صندوق ها انداخت . مردم با وفاي ايران با اعتقاد به اسلام و انقلاب اين چنين قدم برداشتند.

امامي كاشاني همچنين براي "محمود احمدي نژاد" رييس جمهور منتخب آرزوي توفيق كرد.

وي با تاكيد بر اينكه انقلاب اسلامي بواسطه توكل بخدا، طرح و نقشه و برنامه ريزي و عمل و فعاليت امام راحل به پيروزي رسيد، خاطرنشان كرد:
مهمترين دستياران و مشاوران امام راحل در اين پيروزي بزرگ، چهار نفر بودند.

امامي كاشاني، شهيدان بهشتي و مطهري را دو تن از از اين مشاوران بزرگ عنوان كرد كه به جمع شهدا پيوستند و مقام معظم رهبري و آيت الله هاشمي رفسنجاني را دو مشاور و طراح انقلاب معرفي كرد كه امام را در پيروزي انقلاب ياري كردند.

وي تصريح كرد: اگرهمان سه‌محور توكل به‌خدا، برنامه ريزي و فعاليت كه به پيروزي انقلاب منجر شد، امروز نيز در بين مسوولان وجود داشته باشد،اين انقلاب و نظام تداوم خواهد داشت و روزبه روز قدرتمند تر خواهد شد.

امامي كاشاني اهميت به كار، همبستگي و همدلي را از اصول مهمي عنوان كرد كه قواي سه گانه كشور و ساير مسوولان بايد سرلوحه كار خود قرار دهند و با استفاده از آن براي اعتلاي كشور تلاش كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

خطيب نماز جمعه تهران،افزود: همبستگي و حب به يكديگر و كنارگذاردن اختلافات و تمام وقت را به كار براي ساختن كشور بايد در بين مردم و مسوولان نهادينه شود.

امامي كاشاني امنيت اقتصادي را يكي ديگر از مواردي كه بايد مورد توجه قرار گيرد نام برد و با تاكيد بر اينكه ايجاد امنيت اقتصادي بعهده دست اندركاران است، افزود: متاسفانه افراط و تفريطها در بسياري از مواقع امنيت اقتصادي را بيچاره كرده است.

وي ادامه داد: بعداز گذشت ‪ ۲۷‬سال از عمر انقلاب اسلامي ،تجربه لازم بدست آمده و بايد تلاش كنيم كه امنيت اقتصادي براي مردم و كشور ايجاد شود.

امامي كاشاني همچنين، كار و تلاش بابرنامه و هدفمند را يكي ديگر از عوامل موفقيت كشور دانست و افزود: مردم و بويژه جوانان بايد با مطالعه، تحقيق و پژوش و انجام كارهاي بابرنامه زمينه موفقيت كشور را فراهم كنند.

امام جمعه موقت تهران، با تاكيد بر اينكه مديران و مسولان اجرايي كشور نيز بايد بر تلاش و كار خود بيافزايند، گفت: كشور ديگر تحمل كم كاري را ندارد و تمام دست اندركاران، همه و همه بايد دست بدست هم دهند و با كمك سه اصل همبستگي، امنيت و كار و كوشش، كشور را به موفقيت برسانند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'امام جمعه موقت تهران: القاعده فرزند نامشروع آمريكا و اسراييل است، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016