جمعه 31 تیر 1384

رفسنجاني: وضعيت امنيتي منطقه‌‏اي ايران چندان مساعد نيست، ايلنا

از دست دادن حق انرژي هسته‌‏اي لكه ننگي در تاريخ ماست

براي رسيدن به انسجام بايد زمينه تعامل با گروه‌‏هاي ايراني‌‏ اصيل خارج از كشور فراهم شود

تهران- خبرگزاري كار ايران

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، گفت: انحصارطلبي از عوامل مهم بروز تفرقه در عرصه داخلي كشور است.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، اكبر هاشمي رفسنجاني در خطبه اول نماز جمعه تهران در ادامه تشريح بخش‌‏هاي مختلف سند چشم‌‏انداز توسعه بيست ساله كشور با اشاره به مساله انسجام ملي، گفت: اگر دچار تفرقه, تشتت و تعارض باشيم و بخواهيم نيروي كشور را صرف خنثي كردن تعارض ميان دستگاه‌‏ها كنيم، نه تنها پيشرفت نخواهيم كرد، بلكه احتمال عقبگرد هم وجود دارد.
وي تأكيد كرد: اگر قرار است انتقادي از سوي دستگاه‌‏هاي مختلف در مورد يكديگر وجود داشته باشد، بايد انتقادهاي سازنده باشد، به ويژه اين كه اين مساله از اصول اسلامي نيز هست و حفظ وحدت بارها در آيات قرآن كريم نيز مورد تأكيد قرار گرفته است.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام انحصارطلبي را عامل اصلي بروز تفرقه دانست و افزود: امروز با توجه به حضور كانون‌‏هاي توطئه و نيروهاي اهريمني در منطقه، ضرورت حفظ انسجام به صورت جدي احساس مي‌‏شود و دستگاه‌‏هاي مختلف بايد خود را بخشي از يك پيكر واحد بدانند و از وجود حتي يك حفره مخرب، جلوگيري كنند.
وي با بيان اين مطلب كه وجود انسجام در جامعه نيازمند مبناي فكري و عملي است، گفت: اصول اسلامي و ملي مي‌‏تواند مبناي درستي براي تفكر ما در جهت تحقق انسجام باشد كه استفاده از آ‌‏نها مي‌‏تواند مانع از بروز تفرقه كه خواست دشمنان است، شود.
وي خاطر نشان كرد: در طول تاريخ روحانيت نشان داده‌‏اند كه وفادارترين گروه‌‏ها به كشور هستند و روحانيت با توجه به جايگاه و نقش مهم و موثر خود، بايد آگاه و بيدار باشد. در همين راستا دانشگاهيان نيز بايد تلاش خود را براي ايجاد انسجام ملي در جامعه به كار گيرند.
هاشمي رفسنجاني با تأكيد بر اهميت استقلال توأم با تعامل جهاني, اقتدار حاكميت به همراه تعامل با اجزاي داخلي، وفاق نخبگان بر اصول اساسي عمومي براي داشتن جامعه‌‏اي نيرومند، صيانت ارزش‌‏ها همراه با تعامل با جوامع ديگر و عدالت اجتماعي همراه با رشد و توسعه، گفت: رعايت و تحقق اصول ياد شده كه از مباني تدوين سند چشم انداز بيست ساله است، منجر به دستيابي به كشوري توسعه يافته خواهد شد.
وي هم چنين بر اهميت وجود امنيت همه جانبه در كشور تأكيد كرد و گفت: اين امنيت بايد در تمام عرصه‌‏هاي زندگي مردم تجلي كنند و احساس آرامش را براي مردم به ارمغان آورد، تا با اتكا به آن، بتوانيم نظرات خود را مطرح كنيم. بايد به گروه‌‏هاي بااصالت جامعه كه در خارج از كشور هستند نيز، امكان تعامل و اظهارنظر داده شود چرا كه در غير اين صورت نمي‌‏توان به انسجام رسيد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام توجه به جايگاه قوميت‌‏هاي اصيل بومي را، در راستاي تحقق انسجام كشور مهم خواند و افزود: اين گروه‌‏ها بايد فرصت مديريت و تأثيرگذاري را حداقل در منطقه خود داشته باشند.
-------------------------

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، گفت: اگر حق مسلم ايران در زمينه مسايل هسته‌‏اي تضييع شود، اين مساله به عنوان لكه ننگي در تاريخ كشورمان باقي خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، اكبر هاشمي‌‏رفسنجاني در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران با اشاره به مساله هسته‌‏اي ايران، گفت: انحصارطلبان دنيا هنوز به دنبال ضايع كردن اين حق مسلم ايران هستند كه اميدواريم با تدابير درست و منطقي مانع از تضييع اين حق شوند، چرا كه از دست دادن اين حق، قطعاً لكه ننگي در تاريخ ما خواهد بود، همانطور كه حفظ اين حق با توجه به مشكلات و فشارهاي موجود، قطعاً افتخاري بزرگ براي كشورمان خواهد بود.
هاشمي رفسنجاني با اشاره به اين كه وضعيت امنيتي منطقه‌‏اي ايران چندان مساعد نيست، گفت: كشور عراق با توجه به وضعيت خود نيازمند مساعدت است و ملت ايران هم آمادگي همكاري دارد. از سوي ديگر وضعيت افغانستان با حركت‌‏هاي ديگري به سمت ناامني مجدد مي رود كه ممكن است براي منطقه و جهان مشكل‌‏ساز شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به مساله فلسطين، گفت: جهان اسلام در اين زمينه وظيفه مهمي دارد و نمي‌‏تواند در اين زمينه بي‌‏تفاوت باشد.
هاشمي‌‏رفسنجاني در ادامه با اشاره به ايام ولادت حضرت زهرا (س) و همزماني آن با سالروز ولادت امام خميني(ره)، بر جايگاه ويژه بانوي دو عالم در دفاع از همسر و امامش تأكيد كرد و گفت: امام خميني(ره) فرزند بي‌‏نظير آن حضرت در تاريخ معاصر ماست و شخصيتي ممتاز و در حد نبوغ است كه انقلاب اسلامي از آثار عظيم اوست.
وي تأكيد كرد: امام بزرگترين نقش را در پيروزي انقلاب اسلامي ايران ايفا كرده است و ملت ما و تمام مستضعفان جهان هميشه مرهون او هستند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به هفته نيروي انتظامي، از تلاش‌‏هاي اين نيرو در ايجاد امنيت عمومي تقدير كرد و افزود: از نيروي انتظامي مي‌‏خواهيم كه وظايف خود را براساس قانون انجام دهد.
هاشمي رفسنجاني در ادامه به هفته نماز جمعه اشاره كرد و تريبون هاي نماز جمعه را بهترين تريبون‌‏ها در سطح كشور براي طرح مسايل ايران و جهان و رابطي ميان دولت و نظام با مردم دانست.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رفسنجاني: وضعيت امنيتي منطقه‌‏اي ايران چندان مساعد نيست، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016