دوشنبه 3 مرداد 1384

تغيير مدير مسئول روزنامه "جام جم"، جام جم

یکی از مدیران بهار 79 آغاز شد. وقتی «جام جم» را از ساحل رسانه لاجرعه سر کشیدیم ، مستانه بر تلاطم موجاموج اقیانوس خبر و بی خبری گام زدیم... و اینک در تابستان 84 ، افق روشنی را نظاره می کنیم.
این جملات را اعضای تحریریه «جام جم» روی کاغذی نوشته بودند که همراه با لوح تقدیر به حسین انتظامی اهدا شد تا پایان مدیریت او بر پرتیراژترین روزنامه ایران رسما اعلام شود.

نه تنها اعضای تحریریه و کارکنان سایر بخشهای روزنامه بلکه ریاست سازمان صداوسیما و همراهانش نیز دیروز صبح به ساختمان روزنامه جام جم آمدند تا با حسین انتظامی خداحافظی کنند و به علی اصغر جعفری ، مدیر مسوول جدید خوشامد بگویند.

عزت الله ضرغامی ، رئیس رسانه ملی اگر چه پیش از ظهر ، ساختمان روزنامه را پس از دیدار با اعضای تحریریه و بازدید از سایر بخشها ترک کرد ، اما پیش از هر چیز از زحمات حسین انتظامی و تحریریه روزنامه قدردانی کرد و با امید به آینده ای روشن و بهتر، از ساختمان روزنامه خارج شد.

«در دوره ای که رسانه های مکتوب با بحران مخاطب روبه رو بودند ، جرات و جسارت سازمان صداوسیما از یک سو و جسارت و پشتکار آقای انتظامی از سوی دیگر ، زمینه ساز حضور روزنامه موفق جام جم در عرصه رسانه مکتوب شد.»

این جملات را سیدعزت الله ضرغامی ، رئیس رسانه ملی گفت ؛ پیش از آن که انتظامی برای آخرین بار در جمع همکاران سابقش بایستد و با آنها عکس یادگاری بیندازد. حسن خجسته ، معاون صدای سازمان صداوسیما و عضو هیات مدیره موسسه جام جم معتقد بود مدیریت روزنامه ، کار را به جایی رساند که نه تنها روزنامه را در تراز روزنامه های مطرح کشور قرارداد بلکه جام جم را به برترین و گسترده ترین روزنامه ایران بدل کرد. او بهره گیری از نیروهای حرفه ای و شناخت زمان و نیاز مخاطبان را زمینه ساز رها شدن جام جم از سایه سایر روزنامه ها دانست.

به عقیده او ، این اتفاق در شرایطی رخ داد که «در عالم رسانه های مکتوب ، روزنامه ها بر همه سایه می اندازند و کسی موفق است که خود را از این سایه رها کند.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

انتظامی اما در جمع اعضای تحریریه و سایر کارکنان روزنامه جام جم ابتدا از همراهی همه تشکر و سپس خاطرنشان کرد بدون همیاری و همدلی همه خبرنگاران و کارکنان و شورای سردبیری ، این موفقیت برای «جام جم» حاصل نمی شد. علی اصغر جعفری ، اما بیش از هر چیز بر ادامه روند پرهیز از هرگونه سیاست زدگی و جناح گرایی تاکید کرد. او که دیروز اولین روز حضورش در «جام جم» بود ، این روزنامه را با توجه به جامعیت و فراگیری و وجود نیروهای حرفه ای و کارآمد ازجمله افتخارات و نقاط درخشان انقلاب و نظام رسانه ای کشور دانست و تاکید کرد: مشی اعتدالی جام جم به دور از هر گونه سیاست زدگی و جناح گرایی همچنان ادامه می یابد.

مجید رضاییان ، مدیر تحریریه «جام جم» نیز با تاکید بر نقش فعال و محوری تحریریه در به دست آمدن موفقیت های جام جم گفت : اگر این مدیریت نبود ، تلاش تحریریه هم به این موفقیت چشمگیر تبدیل نمی شد. او فهم مطبوعاتی ، پشتکار و حمایت انتظامی از تحریریه را به عنوان 3 عنصر مهم مدیریت انتظامی برشمرد. پس از این همه ، انتظامی برای آخرین بار کنار همکاران سابقش ایستاد تا آخرین لحظات حضورش در «جام جم» به واسطه هنر عکاسی همیشگی شود. او دیروز از «جام جم» رفت وجعفری به جای او آمد تا «جام جم» پرنشاط تر به حضور در عرصه رسانه های مکتوب این دیار ادامه دهد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تغيير مدير مسئول روزنامه "جام جم"، جام جم' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016