چهارشنبه 5 مرداد 1384

حميدرضا ترقي: NGOها وصله‌‏هاي ناچسب جامعه هستند، احمدي نژاد الگوي مساجد را جايگزين ngoها مي‌‏كند، ايلنا


اردبيل- خبرگزاري كار ايران

قائم مقام مركز سياسي حزب موتلفه اسلامي گفت: برطرف كردن مطالبات مردم با تشكيل NGO ها كه براساس تفكر غربي و مدل ناهماهنگ با ساختار فرهنگي و تمدن كشورمان به وجود آمده، غيرممكن است.

حميدرضا ترقي در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"،NGO ها را وصله‌‏هاي ناچسب به جامعه دانست كه دولت آينده سعي خواهد كرد جلوي تشكيل آنها را گرفته و جايگزين مناسب براي آنها احيا كند، گفت: جامعه مدني و دموكراسي غربي چند سال است كه در كشور ما ترويج يافته و دولت با تخصيص اعتبارات ميليوني به اين‌‏گونه تشكل‌‏ها كمك مي‌‏كند، در حالي كه اين شيوه با ساختار فرهنگ و تمدن ما ناهماهنگ است و دولت آينده سعي دارد مبتني بر فرهنگ بومي و اسلامي ساختار تشكل‌‏هاي مردمي را اصلاح كند و به جاي رواج تشكل‌‏ها و الگوهاي غرب از مساجد و هيات‌‏هاي مذهبي كه متناسب با فرهنگ بومي هستند، براي پيگيري مطالبات مردم استفاده كند.
وي با اشاره به فعاليت احزاب در كشور گفت: احزاب نقش بسزايي در تحركات سياسي مردم و افزايش مشاركت سياسي مردم دارند و احزابي كه از پايگاه اجتماعي بيشتر برخوردارند، نقش موثرتري در مشاركت افكار عمومي و تحولات جامعه دارند.
ترقي افزود: بايد احزاب با نگاه تازه پايگاه خود را در بين افكارعمومي جامعه بازسازي كنند.
وي در ادامه تصريح كرد: حزب موتلفه اسلامي به عنوان يكي از احزاب با سابقه كشور تا به حال ليست پيشنهادي خود را جهت عضويت در كابينه دولت آينده احمدي‌‏نژاد، به وي ارايه نداده است و رئيس‌‏جمهور بايد با تفكر و انديشه مستقل نسبت به انتخاب كابينه خود و جمع بندي در اين زمينه تصميم‌‏گيري كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با اشاره به راي اعتماد مجلس با كابينه دولت آينده تصريح كرد: مكانيزمي كه الان بين مجلس و دولت دنبال مي‌‏شود، به گونه‌‏اي است كه اگر اين مكانيزم دقيق دنبال شود، به صورت مستمر تا رسيدن به كابينه نهايي مشورت بين تيم تعيين‌‏شده مجلس با رئيس‌‏جمهور ادامه يابد، مي‌‏توان انتظار داشت كه با سعه‌‏صدر، به احتمال قوي به كابينه دولت آينده احمدي‌‏نژاد به صورت كامل راي اعتماد داده شود.
ترقي در ادامه گفت: تعامل مجلس و دولت، تعامل اجرايي مبني بر وظايفشان است و مجلس وظيفه نظارتي و كمك كردن به دولت را در جهت رفع مشكلات مردم دارد و اين وظيفه نظارتي در دولت حاضر با دولت آينده هيچ تفاوتي ندارد.
وي افزود: مجلس بايد با مراقبت جدي تلاش كند كه دولت نسبت به تامين مطالبات مردم توفيق پيدا كند و دستگاه‌‏هاي اجرايي بتوانند اميد مردم را در حل مشكلاتشان محقق كنند.

Copyright: gooya.com 2016