جمعه 4 شهریور 1384

جنتي: عده‌اي "لفت و ليس"هاي فراوان دارند كه هيچ تناسبي با حقوق كارمندان ديگر ندارد، ايرنا

" احمد جنتي" امام جمعه موقت تهران، در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران گفت: ندادن راي اعتماد از سوي نمايندگان مجلس به برخي از وزراي پيشنهادي رييس جمهوري، وهني براي آنان نيست.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، دبير شوراي نگهبان كه خطبه دوم نماز جمعه اين هفته خود را به تشكيل كابينه و بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي رييس جمهوري در مجلس، اختصاص داده بود، افزود:نمايندگان مجلس درخصوص صلاحيت فردي و ديني وزراي پيشنهادي حرفي نداشتند، بلكه آنها را براي پست‌هاي معرفي شده مناسب نمي‌دانستند.

دبير شوراي نگهبان اظهار داشت:دلمان مي‌خواست جوري باشد كه همه وزراي پيشنهادي راي اعتماد بگيرند.آرمان و آرزوي همه دوستان اين بود، ولي بالاخره مجلس هم آزاد است و بايد بررسي كند،براي راي خود پاسخگو باشد و بتواند از راي خود دفاع كند.

امام جمعه موقت تهران با تاكيد بر اين كه بهترين افراد از سوي رييس جمهوري براي كابينه انتخاب شده‌اند، از همه وزيراني كه موفق به كسب راي اعتماد از مجلس شده‌اند، خواست به ميثاقي كه با رييس جمهوري امضا كرده‌اند پايبند باشند و به آن عمل كنند.

جنتي همچنين ميثاق رييس جمهوري با وزرايش را "بسيار مهم و قابل تامل" خواند و ازصدا و سيما و ديگر رسانه‌ها خواست در معرفي بيشتر اين ميثاق به مردم تلاش كنند.

خطيب جمعه تهران اظهارداشت: مجلس انصافا در مدت قانوني كار خود را بخوبي انجام داد و سخنان بسيار خوبي در راه رسيدن به حقيقت وانتخاب احسن مطرح شد .

جنتي افزود: مخالفان و موافقان وزراي پيشنهادي در كمال آزادي صحبت كردند و نظارت خود را بيان داشتند.اين نماد بارز مردم سالاري بود كه بايد آن را به رخ دنيا بكشيم تا بدانند كه نمايندگان مجلس با چه سلامت نفسي كار خود را انجام دادند.

دبير شوراي نگهبان،وزرايي كه موفق به كسب راي اعتماد از مجلس شدند را "افرادي متخصص" معرفي كرد وافزود: افراد انتخاب شده نسبت به دولتهاي گذشته در حوزه‌هاي كاري خود از تخصص بالاتري برخوردارند و تناسب بيشتري بين آنان و حوزه مسووليتشان وجود دارد .

جنتي با اشاره به برگزاري اولين جلسه هيات دولت در جوار بارگاه امام رضا(ع)، خدمتگزار بودن، بي‌توقع بودن و عدالت گرايي را از ويژگي هاي مهم اعضاي دولت دانست و به وزراي كابينه توصيه كرد "طوري عمل كنند كه بعد از چهارسال ،وقتي عملكرد و دارايي آنها محاسبه شد،با عملكرد خود افتخار كنند".

خطيب جمعه تهران همچنين در بخش ديگري از سخنان خود با گراميداشت سالگرد شهادت،شهيدان رجايي وباهنر و هفته دولت،رجايي و باهنر را الگوهايي قابل عرضه به تمام دنيادانست و گفت: اين دو چهره به نظام جمهوري اسلامي ايران و مردم آبرو دادند و مردم آنها را فراموش نخواهند كرد.

جنتي‌اظهارداشت: شهيدان رجايي و باهنر خود راآماده كرده بودند تا براي اسلام و خدمت به مردم از همه چيز بگذرند و جان خود را نيز در اين راه فدا كردند.

خطيب نماز جمعه تهران شهادت اين "دو بزرگوار" را به مقام معظم رهبري، مردم، وخانواده اين عزيران تبريك و تسليت گفت وافزود: تمام خدمتگزاران كشور و همه مردم بايد تلاش كنند كه رجايي و باهنرگونه باشند.

دبير شوراي نگهبان هفته دولت فرصت را بسيار مناسبي براي تشريح عملكرد دولتها ارزيابي كرد و گفت: بايد از اين فرصت مناسب بخوبي استفاده كنيم، و عملكرد دولتهاي جمهوري اسلامي در ربع قرن گذشته را ارزيابي ونقادي كنيم.

جنتي خاطرنشان كرد: هفته دولت فرصت خوبي است كه در آن خدماتي كه اين دولتها به مردم و نظام كردند ،از حريم اسلام تماميت ارضي و منافع مردم دفاع كردند، نقد منصفانه شود.از خوبها تقدير شود و عملكرد آنهايي كه مشكل داشتند ،بدون غرض و مرض و منصفانه نقد شود
خطيب موقت نماز جمعه تهران همچنين با اشاره به فرارسيدن روز كارمند بر قدرداني از كارمندان نمونه و پرتلاش در اين روز تاكيد كرد .

جنتي با تاكيد بر اينكه "خدمات كارمند نمونه بايد معلوم باشد و به جامعه معرفي شود"، داشتن وجدان و انضباط كاري، خدمت به مردم ،پاكدامني و دست درازي نكردن به اموال عمومي وپاكدستي را از ويژگيها وملاكهاي يك كارمند نمونه و وظيفه شناس عنوان كرد.

** مجريان ناكارآمد بايد تسويه شوند
وي در عين حال اظهار داشت: همانطوري كه بايد از كارمندان پرتلاش و نمونه قدرداني شود، كارمنداني كه توان كار ندارندو درست كار نمي‌كنند نيز بايد كم كم تسويه شوند.

جنتي با تاكيد بر اينكه، دولت بايد بدنبال كساني باشد كه خط مورد نظر او را دنبال كنند، خاطرنشان كرد: مجريان ناكارآمد بايد اصلاح شوند و بااصلاح برخي قوانين بايد اينگونه مجريان ناكارآمد و ناتوان، كنار گذاشته شوند.

وي با ذكر اين نكته كه نبايد با كسي رودربايستي داشته باشيم، افزود:
كساني بايد روي كار بيايند كه مومن باشند و خط رجايي و باهنر را ادامه دهند .

خطيب جمعه تهران در ادامه به مشكلات معيشتي كارمندان اشاره كرد و افزود: مشكلات معيشتي كارمندان نيز كم نيست و حقوق كارمندان كفاف زندگي آنها را نمي‌دهد.

جنتي گفت:البته درمقابل عده‌اي "لفت و ليس"هاي فراوان دارند كه هيچ تناسبي با حقوق كارمندان ديگر ندارد و قابل مقايسه نيست.

امام جمعه موقت تهران تاكيد كرد: دولت و مجلس بايد نظام هماهنگ پرداخت حقوق را دنبال كنند تا از اين طريق تعادلي بين پرداخت حقوق كارمنان دولت برقرار شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

Copyright: gooya.com 2016