شنبه 2 مهر 1384

امامي كاشاني: افتخار ايران، استفاده علمي از انرژي اتمي و افتخار آمريكا، بمباران اتمي است، ايرنا

تهران، ايرنا ‪۸۴/۰۷/۰۱‬

داخلي. اجتماعي. نمازجمعه. خطبه دوم. امامي كاشاني
آيت الله"محمد امامي كاشاني"، در اجتماع نماز گزاران جمعه در دانشگاه تهران، خطاب به رهبران آمريكا گفت: افتخار ما استفاده علمي از انرژي اتمي و افتخار شما، زندان ابوغريب عراق و بمباران اتمي دو ش هر ژاپن است.


خطيب نماز جمعه تهران ادامه داد: ما براساس تعاليم دين مبين اسلام اجازه نداريم از سلاحي كه به نسل انساني صدمه مي‌زند ،استفاده كنيم اما شما در ژاپن از بمب اتمي استفاده كرديد.

وي افزود:اينكه آمريكايي ها ادعا مي‌كنند ايران مي‌خواهد سلاح اتمي بسازد دروغي بزرگ است .رهبران آمريكا قرنهاست كه مردم جهان را با دروغ‌هاي خود فريب داده‌اند. ايران كشوري اسلامي است و صداقت و راستي در همه چيز اساس آنرا تشكيل مي‌دهد.

‌امامي كاشاني افزود: قرآن كريم، پيامبر(ص) و بزرگان ديني تاكيد دارند در جنگ با دشمن، در منابع غذايي و آشاميدني آنها سم نريزيد و زنان و كودكان و بي‌پناهان را در امان بداريد. اين ايدئولوژي ماست و درمقابل هرچه از سياستمداران آمريكاست، ننگ است.

وي افزود: دولتمردان آمريكا در گوشه و كنار جهان اين همه جنايت مي‌كنند و با كمال پررويي مي‌گويند ايران دنبال سلاح اتمي و تروريسم است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آيت‌الله كاشاني همچنين به طرح رييس جمهوري اسلامي ايران كه در مجمع عمومي سازمان ملل مطرح شد، اشاره كرد و گفت: رييس جمهوري ايران در سازمان ملل اين مساله را مطرح كرد كه كشورها بيايند (در برنامه‌هاي هسته‌اي ايران) شركت كنند، اين شركت براي سرمايه‌گذاري نيست، شما مي‌گوئيد اعتماد نداريم ما مي‌گويم بيايد و ببينيد.

وي همچنين به هفته دفاع مقدس اشاره كرد ودلاور مرديهاي رزمندگان اسلام و ملت بزرگ و نستوه ايران در طول هشت سال دفاع مقدس را ستود.

امام جمعه موقت تهران در پايان ،شروع سال جديد تحصيلي را به دانش آموزان و دانشجويان و همه‌ي دست اندركاران امر تعليم وتربيت در كشور تبريك گفت و براي آنها آرزوي موفقيت و بهروزي كرد.

Copyright: gooya.com 2016