جمعه 11 آذر 1384

احمدي‌نژاد: ممكن است بسياري همراهان سابق انقلاب در مقابل بحث اجراي عدالت بايستند، فارس

خبرگزاري فارس: رئيس جمهور با بيان اين كه اجراي عدالت مرزهاي بسيار پيچيده و جبهه اي بسيار گسترده دارد، خاطرنشان كرد: ممكن است عده‌اي در زمان طاغوت شكنجه هاي بسيار ديده باشند و 25 سال در عرصه‌هاي مختلف سياسي در كنار انقلاب باشند اما امروز كه بحث اجراي عدالت است در مقابل آن بايستند.


به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري فارس محمود احمدي نژاد رييس جمهوري اسلامي ايران روز جمعه با حضور در دانشگاه ايلام و در جمع دانشجويان اين شهر با ابراز خرسندي از حضور در ميان دانشجويان گفت: حضور در جمع دانشجويان هميشه براي من خاطره انگيز بوده است و روزهايي كه در جمع دانشجويان هستم را جزو عمر خود حساب نمي‌كنم.
وي با اشاره به مطالبي كه از سوي نماينده دانشجويان درباره مشكلات آنان عنوان شد، گفت: بخش مهمي از جلسه شب گذشته هيات دولت مربوط به دانشگاههاي استان ايلام بود كه از مصوبات آن تامين آب براي دانشگاه بود.
احمدي نژاد ادامه داد: دانشگاه ايلام نيازمند محوطه سازي، سالن غذاخوري و كتابخانه مركزي در شان اين دانشگاه است.
وي همچنين توسعه شبكه فيبر نوري و اتصال دانشگاهها به شبكه‌هاي ارتباطي را از ديگر مسائل در حال پيگيري عنوان كرد و افزود: قرار شده است وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، هزينه اين كار را به يك سوم كاهش دهد.
رييس جمهوري افزود: همچنين قرار شده است دكتر زاهدي وزير علوم براي اساتيد دانشگاه و طي كردن مراحل بالاتر دانشگاهي و مدارج علمي تسهيلات ويژه‌اي ارائه شود.
احمدي نژاد با اشاره به مشكلات جوانان استان ايلام تصريح كرد: پنج ميليارد تومان اضافه بر اعتبارات عادي براي وام ازدواج اختصاص يافت و همچنين براي رفت و آمد دانشجويان سه دستگاه اتوبوس و بودجه ويژه‌اي نيز براي راه اندازي دانشگاه علمي كاربردي ايلام اختصاص داده مي‌شود و قرار شد بودجه بيشتري در اختيار صندوقهاي رفاه استان قرار گيرد.
وي با اشاره به وضعيت دانشگاه آزاد گفت: در حال كاهش هزينه‌هاي اين دانشگاه هستيم و با آقاي جاسبي نيز در اين زمينه صحبت كرده‌ام.
رئيس جمهور با انتقاد از هزينه‌هاي اين دانشگاه به شوخي به جاسبي گفت: اگر هزينه دانشگاه را كاهش ندهد، مجبورش مي‌كنم سه فرزندش در دانشگاه آزاد مشغول تحصيل شوند.
همچنين احمدي نژاد در خصوص آموزشكده كشاورزي در دهلران اظهار داشت: 500 ميليون تومان هم اعتبارات براي آن تصويب شد.
رييس جمهوري با اشاره به اختصاص 250ميليون دلار از درآمد نفتي به استان ايلام اظهار داشت: 150 ميليارد تومان براي امسال و 250 ميليارد تومان براي سال آينده براي اشتغال جوانان ايلامي اختصاص يافت.
وي همچنين به سفر چند روزه خود به شهرهاي استان ايلام اشاره كرد و گفت: در اين چند روز جز شور، نشاط، ايمان، پاكي و اراده محكم براي ساخت ايران چيزي نديدم.
رئيس جمهور تاكيد كرد: تك تك جوانان ايلامي براي دولت سرمايه اي بزرگ هستند. با اخلاص بر موانع غلبه خواهند كرد و دولت خدمتگذار نيز در همه عرصه ها پشتيبان آنان خواهد بود.
وي زيربناي جامعه نمونه، پيشرفته و مقتدر اسلامي را انساني مبتكر، خلاق و مصمم دانست و افزود: همه ما موظفيم در جهت ساخت چنين انساني تلاش كنيم كه دانشگاه محل ساختن چنين انسانهايي است.
رييس جمهوري با بيان اين كه مشكلات همواره وجود دارد ولي مطمئناً برطرف مي‌شود، گفت: باز هم موانع وجود دارد و اين طبيعي است كه اسباب كمال انسان را فراهم مي‌كنند.
احمدي نژاد از اساتيد دانشگاهها خواست تا به ساخت انسانهاي كامل توجه ويژه كنند و ادامه داد: اگر تمام بودجه را صرف دانشگاهها كنيم اما نگاه اساتيد به نكته آرماني ساختن انسانهاي كامل متوجه نباشد همه چيز هدر مي‌رود. همچنان كه در مكتب ما عالمي موثر و مفيد است كه پرورش يافته در مكتب اخلاقي و انساني اسلام باشد.
رييس جمهوري اظهار داشت: اگر از خيل ميليونها پويندگان علم يك درصدشان به نقطه كمال برسند حركت ما انفجاري خواهد بود اما قطعاً اين درصد در ايران بيش از اين است و اميدواريم جوانان ما صد درصد به نقطه اوج كمال و ترقي دست يابند.
احمدي نژاد با بيان اين كه در برخي فضل فروشي‌هاي به ظاهر علمي وقتي به موضوع توجه مي كنيم در انتهاي آن تحقير جوانان را مي بينيم، تصريح كرد: بنده به عنوان خادم و برادر كوچك شما و به عنوان يك معلم با 25 سال سابقه مستقيم با مسائل جوانان در ارتباطم تاكيد مي‌كنم كه جوانان نسل امروز در مقايسه با جوانان نسل انقلاب مصمم تر، پاك تر هستند و امروز به رغم مشكلات پيش رويشان قريب به اتفاق آرزويشان اين است كه ايران عزيز به بالاترين رتبه كمال و ترقي برسد و اين امر افقهاي درخشان را در پيش روي كشورمان باز مي‌كند.
وي از عدالتخواهي و آرمانخواهي به عنوان خواسته جوانان ايران ياد كرد و گفت: ما نيز بايد عمق مطالباتشان را دريابيم و پاسخگوي خواسته هاي آنان باشيم.
رييس شوراي عالي انقلاب فرهنگي اظهار داشت: برخلاف اظهار نظر برخي خودباختگان وقتي با جوانان دنيا مواجه مي شويم مي‌بينيم كه چشم اميدشان به جوانان غيور ايران زمين است. امروز نام جوان ايراني براي همه جوانان دنيا انگيزه دهنده و شور آفرين است و بايد در يك عزم ملي ميهن عزيزمان را به نقطه افتخار و ترقي برسانيم.
احمدي نژاد عدالت را مسير عبور تعالي كشور دانست و گفت: ما براي عمل به عدالت آمده ايم و فهم خود را از عدالت اجرايي مي‌كنيم.
وي ادامه داد: عدالت به اين معني است كه دانشجويان دانشگاه ايلام به اندازه دانشگاه تهران بايد امكان رشد علمي و بالندگي داشته باشند.
احمدي نژاد با بيان اين كه عدالت توزيع فقر نيست بلكه توزيع ثروت است، افزود: وقتي استان ايلام سرشار از منابع غني است ما حق نداريم در اين استان بيكار داشته باشيم و اين خواسته به هيچ وجه توزيع فقر نيست.
وي با انتقاد از ويژه خواري‌هاي صورت گرفته اظهار داشت: از نظر ما بايد همگان مشمول خدمات قرار گيرند. آيا اين توزيع فقر است.
احمدي نژاد تاكيد كرد: نبايد اجازه دهيم شخصي در تهران با يك تماس 15 ميليارد تومان وام بگيرد و براي عدم پرداخت اقساط خود بگويد اين هزينه بازديد فلان مدير از بانك شما بوده است و برخي نيز قيافه دانشمند به خود مي‌گيرند و مي گويند شما سيستم بانكي را ضعيف مي‌كنيد.
وي با بيان اين كه امروز مديران بانكي با دولت عدالتخواه همراه شده‌اند، آنان را مديراني مناسب براي حركت به سمت توزيع عادلانه منابع برشمرد.
وي تاكيد كرد: وقتي صحبت از عدالت مي‌كنيم كساني كه ضرر مي‌بينند انتقاد مي‌كنند و مي‌گويند مي‌خواهيد فقر را توزيع كنيد و جلوي پيشرفت اقتصادي كشور را بگيريد و يا مي‌گويند اول كشور را بسازيم بعد عدالت را برقرار كنيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رييس جمهوري در ادامه سخنان خود با اشاره به حركتهاي دانشجويي فعاليت دانشجويي آن را منادي و فريادگر عدالت برشمرد و گفت: امروز حركت دانشجويي با چشماني باز ناظر بر اداره كشور است. شما نيز فريادگر عدالتخواهي باشيد تا به رغم مشكلاتي كه در پيش است دست در دست هم مسير سخت عدالت را با موفقيت طي كنيم.
احمدي نژاد از استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي به عنوان باورهاي گرانبهاي انقلاب ياد كرد و گفت: حيات نظام سلطه سيطره كامل به همه جهان و تداوم جريان چپاول است. ملت ايران به حيات نظام سلطه ضربات فراواني وارد كرد.
وي ادامه داد: امروز نظام سلطه اقتصادي به گونه‌اي عمل مي‌كند كه بخشي از توليد خالص يك كشور به نظام سلطه منتقل مي شود. نمونه بارز اين امر در مورد نفت است. كه هم اكنون نفت را حدود بشكه‌اي 50 دلار مي‌فروشيم اما كشورهاي غربي وقتي كه اين نفت مي‌خواهد وارد كشورشان شود از هر بشكه حداقل 70 دلار ماليات مي گيرد. يعني يك و نيم برابر ما دولت آنها درآمد دارد و بعد محصول توليد مي‌كنند و به خودمان مي‌فروشند.
رييس جمهوري ادامه داد: حيات آنان به اين است كه هيچ ملتي جرات اعلام استقلال نداشته باشد و نتواند بگويد بدون ياري نظام سلطه روي پاي خود مي‌ايستيم اما ملت شجاع ايران 27 سال است كه اين پيام را فرياد مي‌زند.
احمدي نژاد با بيان اين كه امروز نظام سلطه نمي‌خواهد جوانان ما قله هاي پيشرفت علم را تسخير كنند، تصريح كرد: كشوري كه به فناوري هسته‌اي دست يابد در جمع 10 كشور برتر دنياست. امروز جوانان ما با روش بومي به انرژي هسته اي دست يافته‌اند و اكنون كشورهاي سلطه اكنون بسيار از ما عصباني هستند و به بهانه هاي مختلف نمي خواهند بگذارند كه از اين فناوري استفاده كنيم.
وي در ادامه با اشاره به بازرسيها و گزارشها از مراكز هسته اي ايران گفت: تاكنون اين مراكز را 1200 نفر روز بازرسي كرده اند و بيش از 1000 برگ اسناد هسته‌اي از ما گرفته اند كه در تاريخ آژانس اين امر بي‌سابقه بوده است و اكنون نيز كه مي‌دانند مشكلي نداريم مي‌گويند به نيت شما شك داريم.
رييس جمهوري افزود: يكي از سران مي‌خواست مرا نصيحت كند و فكر مي‌كرد من خيلي جوانم اما نمي‌دانست كه احمدي نژاد يكي از كوچكترين جوانان اين كشور است. مي‌خواست مقدمه چيني كند كه ما از آنان كمك بخواهيم اما ديد كه ما هيچ تمايلي به درخواست كمك نشان نمي دهيم.
احمدي نژاد ادامه داد: آن شخص پرسيد از يك طرف مي گويي كه نياز به سلاح هسته اي نداريد و از سويي مي گويي به كمك ما نيازي نداري. شما به چه چيزي متكي هستيد. به او گفتم بنده به فرهنگ، تمدن، اراده، همت ملت بزرگ ايران و به خصوص جوانان غيور ايران زمين متكي هستم.
وي گفت: به عنوان برادر كوچك شما كه همچنان آرزومند است همه عمرش را در دانشگاه بگذراند مي‌گويم اگر در مقابل اين زياده خواهيها يك قدم عقب بگذاريم آنان صد قدم جلو مي‌‌آيند پس با يد محكم باشيم و با اراده براي رسيدن به قله هاي ترقي ملت ايران گام برداريم.

Copyright: gooya.com 2016