یکشنبه 13 آذر 1384

الهام، سخنگوی دولت: رئیس جمهور ساعت کار نمی شناسد او فقط ۴ ساعت در شبانه روز می خوابد، مهر

- شعار "مردی از جنس مردم" تحقق داخلی و خارجی یافته است
- سایت ها برخی مواقع "شایعه" را جایگزین "خبر" می کنند


سخنگوی دولت با اشاره به دستاوردهای دولت نهم و چالش های پیش روی این دولت تاکید کرد : دستهایی که تلاش برای سلب حمایت مردم و روحیه اشرافیگری و بی توجهی به محرومین را القاء می کنند تهدید محسوب می شوند.
غلامحسین الهام سخنگوی دولت در گفتگو با خبرنگار سیاسی "مهر" درپاسخ به این سئوال که ساعت کار رئیس جمهور از چه زمانی آغاز می شود و تا چه ساعتی ادامه می یابد، گفت : رئیس جمهور ساعت کار مشخصی نمی شناسد. از آغاز روز تا بامداد روز بعد، معمولا بی وقفه کار می کند. در 24 ساعت حدود3 یا 4 ساعت به طور معمول استراحت می کند. اعضای دولت احمدی نژاد با جلسات اولین ساعات روز و آخرین ساعات شب با ایشان مانوس هستند. یکی از جلسات هفتگی هیات دولت ساعت 7 صبح آغاز می شود.

الهام در پاسخ به این سوال که آیا سخنگویی دولت شغل محسوب می شود و اگر جواب مثبت است تکلیف دو شغله بودن و منع قانونی آن چه می شود، گفت : سخنگویی یک نهاد، بیان رسمی مواضع آن و طریقی برای اطلاع رسانی است. ضرورت این کار در احزاب، سازمانها و نهادهای حکومتی آن را به یک وظیفه تبدیل کرده، اما در نظام اداری هرگز به مثابه شغل تعریف نشده است و عرفا یکی از اعضای مجموعه، این وظیفه را عهده دار می شود.

وی افزود: چنانچه در دولت؛ دبیر، مسئول دفتر یا یکی از وزرا، در شورای نگهبان یکی از اعضاء ، در مجلس شورای اسلامی معمولا یکی از اعضای هیات رئیسه و در قوه قضائیه یکی از مجموعه شورای عالی مسئولان قوه، این امر را بر عهده گرفته اند، لذا در این خصوص شائبه شغل بودن و مسائل حقوقی بر آن مترتب نیست.

از سخنگوی دولت سئوال شد که سفر بعدی هیات دولت به کجا و چند روزه است، که الهام پاسخ داد این گونه سفرها معمولا دو یا سه روزه است و با توجه به تقسیم ماموریت بین اعضای دولت، علاوه بر یک روز حضور جمعی ضروری، ایام آن ممکن است از نظر حضور و تعداد اعضاء متفاوت باشد، اما سفرها به تناسب محرومیت ها و با اولویت آن تعیین می شود که پس از اتمام هر سفر قطعیت سفر بعدی از نظر محل اعلام می شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

الهام درخصوص اظهار نظر رئیس جمهورکه یکی از دلایل رای نیاوردن وزیران پیشنهادی نفت را عملکرد سایت های اینترنتی دانسته اند، نیز اظهارداشت: البته سایت ها برخی مواقع خیلی بد عمل می کنند، چون شایعه را جایگزین خبر می کنند و از این جهت صدق و راستی که رکن اعتماد سازی رسانه ای است، از بین می رود. البته آسیب به حقوق فردی و شخصی موضوع دیگری است، اما چنین اظهار نظری از سوی رئیس جمهور را نمی توانم تایید کنم.

سخنگوی دولت حمایت مردم را بزرگترین فرصت برای دولت دانست وگفت: روحیه خدمتگزاری لازمه حفظ این حمایت برای دولت است.

الهام با بیان این که القای روحیه اشرافیگری و بی توجهی به محرومین تهدید محسوب می شود، در پایان تاکید کرد : در تعامل و ارتباط بین مردم و دولت بالاخص مردم و رئیس جمهور تحول مهم و بزرگی ایجاد شده است. یکپارچگی و همدلی و همگرایی با مردم در این دولت انشاء الله تبدیل به فرهنگ خواهد شد و به اصطلاح نهادینه می شود، یعنی شعار "احمدی نژاد مردی از جنس مردم" تحقق خارجی و داخلی یافته و به عموم دولت تسری یافته و خواهد یافت.

Copyright: gooya.com 2016