پنجشنبه 17 آذر 1384

احمدي نژاد در گفتگو با العالم: اروپایی ها قطعه ای از خاکشان را در اختیار صهیونیست ها قرار دهند تا هر دولتی می خواهند تشکیل دهند، مهر

* بهترین راه برای فلسطینیان مقاومت است


رئیس جمهور که در مصاحبه با شبکه العالم گفت اروپایی ها اگر مدعی مظلوم بودن صهیونیست ها در زمان جنگ دوم جهانی هستند قطعه ای از خاک اروپا را برای تشکیل کشور به آنان بدهند و ما هم از این کار حمایت می کنیم .
به گزارش خبرگزاری "مهر" ، دکتر احمدی نژاد که برای شرکت در اجلاس فوق العاده سران سازمان کنفرانس اسلامی به مکه سفر کرده است افزود : صهیونیست ها امروز مردم را در کوچه و بازار فلسطین می کشند ، بچه ها و کودکان را به رگبار می بندند ، شهرها را بمباران می کنند، خانه مردم بومی را که صدها سال در آن زندگی کرده اند برسرشان خراب می کنند ، افراد را با تهدید علنی ترور می کنند و کل منطقه را در شرایط تهدید قرار داده اند که همه این ها خطر وجود رژیم اشغالگر قدس است .

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به هدف تاسیس سازمان کنفرانس اسلامی و تاکید این سازمان بر حمایت از مردم فلسطین به عنوان یکی از مسائل دنیای اسلامی و منطقه خاورمیانه گفت برای ارایه راه حل مساله فلسطین دو سوال مطرح است که به نظر من مشکلات موجود را حل خواهد کرد، سوال اول اینکه کسانی که امروز در قدس به خود اجازه می دهند این طور به مردم ظلم کنند و این جنایت را در حق آنان مرتکب شوند از کجا آمدند ؟ متولد کجا هستند؟ پدرانشان متولد کجا هستند؟ و موطن اصلی آنان کجاست و ملیتشان چیست ؟ هیچکدام از صهیونیست ها فلسطینی نیستند، همه از نقاط دور دست به فلسطین آمده اند ، ما این سئوال جدی را داریم که چطوری اسرائیلی ها حق پیدا کردند در فلسطین حاکم شوند و کشتار کنند و هر تصمیمی که دلشان بخواهند بگیرند، اما مردم فلسطین مردمی که صدها سال و هزاران سال نسل در نسل در آنجا زندگی کردند هیچ حقی برای تعیین سرنوشت خود ندارند، بلکه محکوم ابدی هستند.

دکتر احمدی نژاد در ادامه گفتگو با شبکه العالم افزود سوال دوم این است که اگر کشورهای اروپایی مدعی اند که خود درجنگ دوم جهانی یهودی کشی راه انداخته اند و هیتلر باعث سوزاندن از بین رفتن یهودیان شده چرا خودشان قطعه ای از اروپا را در اختیار رژیم صهیونیستی نمی گذارند تا هر دولتی را که می خواهند تشکیل دهند؟ اروپایی ها می گویند چون یهودیان در جنگ جهانی مظلوم واقع شدند پس آنها باید از رژیم اشغالگر قدس حمایت کنیم اما ما این حرف را قبول نداریم حال اگر اروپا این قدربر روی حرف خود مصمم است که خود هرچقدر مایل است از صهیونیست ها حمایت کند اما چطور بخشی از جهان اسلام و سرزمین مردم فلسطین را می خواهید به آنان ببخشید؟ آلمان و اتریش دو تا سه تا ایالت و هر چه دوست دارند در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دهند تا این رژیم در آنجا کشوری تشکیل دهد و مساله بطور ریشه ای حل خواهد شد.اروپایی ها چرا اصرار دارند که با تحمیل خود به سایر قدرت ها غده ای را خاورمیانه باقی بگذارند که همیشه درگیری و تنش باشد، به هرحال این یک یک پیشنهاد است که ما هم از آن حمایت می کنیم .

دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور ادامه داد : پیشنهاد دیگری نیز هست و آن اینکه به هر حال فلسطین مردم بومی دارد و سازمان مللی هست و منشوری که اجازه می دهد مردم بومی سرنوشتشان را تعیین کنند ، مردم بومی فلسطین دریک همه پرسی یا نظر سنجی با نظارت سازمان ملل شرکت کنند و حکومتشان را انتخاب کنند ، چرا وقتی که به دنیای اسلام و ملت های مظلوم می رسیم همه مناسبات عوض می شود و قانون ویژه برای آنان قائل می شویم ؟.

رئیس جمهور در ادامه گفتگوی خود با خبرنگار شبکه خبری العالم در مکه تاکید کرد مقامات رژیم صهیونیستی با اعلام قبلی فلسطینی ها را ترور می کنند و در عوض به آنان جایزه صلح می دهند، اما آن کسی که ترور شده و درخانه خودش مورد تجاوز قرار گرفته به تروریست بودن متهم می شود ، این قابل دوام نیست ، دیگر مانند پنجاه و شصت سال گذشته نمی توان با اینگونه اقدامات ملت ها را فریب داد. ما فکر می کنیم راه حل کم هزینه و صلح آمیز برای حل مسئله فلسطین این است که اجازه دهند مردم بومی و فلسطینی های اصیل خودشان حکومتشان را انتخاب کنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رئیس جمهور با اشاره به حمایت بی حد و حصر غربی ها از اسرائیل گفت : رژیم اشغالگر قدس پاسدار منافع کشورهای غربی در قلب عالم اسلام است و الا دلیلی ندارد وقتی کسی در کشوری به صهیونیست ها اعتراض می کند غربی ها هزاران بیانیه صادر می کند و اعتراض می کنند و آن کشور مورد هدف و هجوم قرار می دهند اما چشمشان را بر کشتار مردم بومی فلسطین توسط صهیونیست ها می بندند. ما بین قوم یهود و صهیونیست ها کاملا تفاوت قائلیم . خوشبختانه یهودیان عالم امروز مسیرشان با صهیونیست ها کاملا جدا است . غربی ها برای تحمیل رژیم اشغالگر به منطقه فضایی طراحی کردند که ما آن را "بنام یهود به کام صهیونیزم" می نامیم. در صورتی که یهود هیچ نقشی ندارد و صهیونیزم به اصطلاح دیندار و مذهبی نیست به دنبال اعتقادات انبیاء الهی نیست بلکه یک باند سرمایه دار مخوف است که می خواهد بر جهان حاکم باشد و بر آن نفوذ داشته باشد.

رئیس جمهور تاکید کرد : فلسطین موضوع یک گروه و یک دسته نیست. فلسطین موضوع ملت و امت اسلام است ، فلسطین پدیده ای نیست که چند نفر و یا یک حزب و گروه بخواهد برای بعضی منافع زودرس برای آن تصمیم بگیرند. هر تصمیمی در این زمینه باید آینده جهان اسلام و منافع آن را در نظر بگیرد و حق تعیین سرنوشت و استقلال و آزادی فلسطینیان را برآورده کند. ما معتقدیم بهترین راه برای فلسطینیان مقاومت است برای اینکه دشمنان ملت فلسطین را وادار خواهد کرد حقیقت و حق ملت فلسطین را بپذیرند .

Copyright: gooya.com 2016