سه شنبه 22 آذر 1384

دبيركل موتلفه: موضع‌‏گيري افشاگرانه رييس‌‏جمهوري درباره اروپائيان, قابل دفاع در مجامع جهاني است، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

دبيركل حزب موتلفه اسلامي، گفت: به بند كشيدن و محروم كردن علماي علم تاريخ در اروپا از آزادي بيان و ارائه تحقيقات علمي و از حقوق اجتماعي به خاطر مورد ترديد قرار دادن "هولوكاست"، يك برخورد قرون وسطايي از نوع تقتيش عقايد است.

به گزارش "ايلنا"، محمدنبي حبيبي پس از نشست دبيران اين حزب با اشاره به موضع گيري مديرانه رئيس‌‏جمهوري در حاشيه برگزاري اجلاس سران كشورهاي اسلامي در مكه، اظهار داشت: هر وجدان بيداري در جهان مي‌‏داند كه ستم اروپائيان به يهودي‌‏ها در جنگ جهاني دوم نبايد با قرباني كردن يك ملت در قلب خاورميانه جبران شود.
وي افزود: مگر زنان و كودكان فلسطيني كه سه نسل توسط صهيونيست‌‏ها كشتار مي شوند, نيم قرن پيش در اروپا كوره‌‏هاي آدم سوزي راه انداخته بودند؟! چرا اروپائيان ستم نسل گذشته خود به يهودي‌‏ها را در خاك خود جبران نكنند؟ اگر جنايات هيتلر عليه يهودي‌‏ها صحت دارد، چرا دولت و ملت آلمان غرامت مادي و معنوي آنرا نپردازند؟! و چرا آمريكا و اروپا جبران آن را به ملت مظلوم فلسطين تحميل كرده و بر آن اصرار دارند؟
وي با اشاره به واكنش‌‏هاي مجامع و شخصيت‌‏هاي سياسي و دولت‌‏هاي اروپايي به سخنان احمدي‌‏نژاد، گفت: از ميان واكنش‌‏هاي مطرح شده واكنش رييس شوراي امنيت سازمان ملل خيلي سطحي و بدون مطالعه و شتابزده بود.
حبيبي تصريح كرد: در برخي از كشورهاي اروپايي همچون فرانسه، قانوني بعد از جنگ جهاني دوم تصويب شده است كه بموجب آن هيچكس حق ندارد ماجراي سوزاندن يهوديان در كوره هاي آدم سوزي برخي از كشورهاي اروپايي منجمله آلمان را تكذيب كند و در عرف سياسي اين موضوع بعنوان قانون "هولوكاست"، شهرت يافته است.
وي ادامه داد: در بيانيه رئيس شوراي امنيت آمده بود هر گونه تكذيب "هولوكاست" را به عنوان يك واقعه تاريخي چه بطور كامل و چه بخشي از آن نمي پذيرد و از تمامي دولتهاي عضو مي‌‏خواهد به ملت‌‏هايشان درباره اين واقعه آموزش دهند.
وي افزود: ظاهرا اين بيانيه را يك نفر آنهم رييس انگليسي شوراي امنيت صادر كرده است؛ هر كس اين چند خط بيانيه را بخواند ترديد نمي كند كه بيانيه تونس در حالت عادي نبوده است. مگر شوراي امنيت سازمان ملل مرجع صحه گذاشتن به وقايع تاريخي است؟ آيا علما و دانشمندان علم تاريخ از اين پس بايد نگاهشان به واقعيت هاي تاريخي فقط به اعلام مواضع شوراي امنيت باشد؟!
حبيبي تصريح كرد: دستور شوراي امنيت به دولت‌‏ها براي باور اين واقعه تاريخي هم بسيار عجيب است و هم بگونه‌‏اي است كه عقل و منطق آن‌‏را نمي‌‏پذيرد, زيرا در اروپاي دوره جنگ دوم جهاني تعداد يهوديان آن مقدار نبوده است كه 6 ميليون نفر آنها را يك دولت بتواند بكشد.
وي افزود: به بند كشيدن و محروم كردن علماي علم تاريخ در اروپا از آزادي بيان و ارائه تحقيقات علمي و از حقوق اجتماعي به خاطر مورد ترديد قرار دادن "هولوكاست"، يك برخورد قرون وسطايي از نوع تقتيش عقايد است.
دبير كل حزب موتلفه اسلامي گفت: شدت برخورد بخشي از دولتمردان حامي صهيونيسم در اروپا و آمريكا نشان مي دهد كه آنها از اثر گسترده اين سخنان منطقي دكتر احمدي نژاد در بين ملت هاي آگاه و وجدان‌‏هاي بيدار در غرب، ترسيده‌‏اند.
حبيبي در بخش ديگري از اين گفت‌‏وگو با اظهار تاسف و تاثر از سقوط هواپيماي حامل اصحاب رسانه‌‏ها و نظاميان، اظهار داشت: اين حادثه دل هر ايراني را بدرد آورد و در غم بازماندگان اين حادثه ملت همدردي نشان داد. آنچه مهم است اين كه بطور دقيق اين حادثه به لحاظ فني و حقوقي مورد مطالعه قرار گيرد و اگر قصور و يا تقصيري در كار بود برخورد قانوني شود.
وي اين حادثه را مجددا به خانواده هاي داغدار ارتشي و رسانه اي تسليت گفت.
دبير كل حزب موتلفه اسلامي در ادامه با تبريك راي اعتماد مجلس به وزير نفت، گفت: كابينه به فضل الهي اكنون تكميل شده است و دولت مي‌‏تواند با اطمينان كار خود را ادامه دهد. فوري‌‏ترين كار دولت حل مشكل كسري بودجه و طراحي بودجه سال آينده براساس محاسبه و پيش بيني همه منابع و دقت علمي در برآورد هزينه هاست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: امسال بدليل افزايش قيمت نفت ما حدود 18 ميليارد دلار مازاد درآمد ارزي حاصل از صادرات نفت داريم. با اين منبع عظيم مالي چه مي خواهيم بكنيم؟
وي ادامه داد: اگر به درآمد عمومي خزانه بريزيم معلوم مي شود ما در سال 84 نه تنها كسري نداريم، بلكه 9 ميليارد دلار هم مازاد درآمد داريم.
حبيبي همچنين در پاسخ به سوالي در مورد تاسيس حزب اعتماد ملي با دبير كلي مهدي كروبي، گفت: ما از آغاز فعاليت حزب اعتماد ملي استقبال مي‌‏كنيم.
وي افزود: ما جناب آقاي كروبي را معتقد به خط امام و انقلاب مي دانيم و اميدواريم فعاليت حزب ايشان به نشاط سياسي در داخل كشور بيافزايد.
حبيبي همچنين گفت: اظهارات جناب آقاي كروبي در كنگره حزب مردم سالاري, نقد انحصارطلبي و قدرت‌‏طلبي برخي احزاب در جبهه دوم خرداد بود. اين نقد مشفقانه در تصيح حركت جناح سياسي مرتبط با آقاي كروبي قطعا موثر است.

Copyright: gooya.com 2016