سه شنبه 29 آذر 1384

ما پيش شرط داريم، جمهوري اسلامي

بسم الله الرحمن الرحيم

فردا , چهارشنبه آخر آذر ماه , قرار است دور جديد مذاكرات ايران و سه كشور اروپائي در زمينه پرونده اتمي ايران آغاز شود.
اين مذاكرات , با آنچه در گذشته جريان داشت يك تفاوت اساسي دارد , و آن اينست كه طرف ايراني بهيچوجه حاضر نيست بر سر اصل غني سازي و چرخه سوخت چانه زني كند. اين , چيزي است كه مسئولان ايراني بصورت شفاف بر آن تاكيد كرده اند و آنرا جدي ميگيرند. بنابر اين , اگر قرار است چانه زني يا هر چيز ديگري در اين مذاكرات وجود داشته باشد , فقط در مورد لغو امتيازاتي بايد باشد كه اروپا تاكنون از ايران گرفته و روند چرخه سوخت را مختل كرده است .
واقعيت اينست كه ايران در طول بيش از دو سال مذاكره با سه كشور اروپائي بر سر پرونده اتمي , امتيازات زيادي به اروپا داده و بر خلاف حقوق شناخته شده خود در چارچوب مقررات ثبت شده آژانس بين المللي انرژي اتمي , حاضر شد تحت عنوان « اعتمادسازي » اجازه بازرسي هاي فوق قانون به آژانس بدهد و پروتكل الحاقي را بدون آنكه مجلس شوراي اسلامي تصويب كند , در عمل به اجرا بگذارد. مردم ايران هر چند با اينهمه گشاده دستي مسئولان خود در اين زمينه موافق نبودند , ولي عليرغم اين بي ميلي , صبر كردند تا نتايج اين باصطلاح « اعتمادسازي » را ببينند. اما اكنون همه دريافته اند كه اروپائي ها از آغاز درصدد فريبكاري بودند و هرگز به آنچه ميگفتند اعتقادي نداشتند. آنها ميخواستند ايران را از فناوري هسته اي محروم كنند و همواره نيازمند نگهدارند. اكنون نيز اروپا با هماهنگي دولت آمريكا همين هدف را دنبال مي كند و طبعا آنچه در مذاكرات جديد دنبال مينمايد چيزي غير از وقت كشي و محروم نگهداشتن ايران از فناوري هسته اي و چرخه سوخت نيست .
در برابر اين ترفند استكباري , ايران بايد با هوشياري كامل وارد اين مذاكرات شود و مانع وقت كشي و بازيهاي جديد اروپائي ها شود. اكنون وقت آنست كه مسئولان ايراني از اعتماد به ظاهرسازي هاي اروپائي ها عبور كرده و باطن آنها را معيار برخورد و تعامل قرار دهند.
هرچند باطن اروپائي ها و آمريكائي ها براي مسئولان ما شناخته شده است , اما توجه به اين واقعيت از بيان و قلم حضرت امام خميني بنيانگذار فقيد نظام جمهوري اسلامي بويژه در مقطع كنوني آنهم به مناسبت انرژي هسته اي بسيار اثرگذار خواهد بود.
امام خميني در پيامي كه به مناسبت سالگرد كشتار زائران بيت الله الحرام توسط ماموران سعودي منتشر كردند فرمودند :
« مسلمانان بايد بدانند تا زماني كه تعادل قوا در جهان به نفع آنان برقرار نشود , هميشه منافع بيگانگان بر منافع آنان مقدم مي شود و هر روز شيطان بزرگ يا شوروي به بهانه حفظ منافع خود , حادثه اي را بوجود ميآورند. راستي اگر مسلمانان مسائل خود را به صورت جدي با جهانخواران حل نكنند و لااقل خود را به مرز قدرت بزرگ جهان نرسانند , آسوده خواهند بود هم اكنون اگر آمريكا يك كشور اسلامي را به بهانه حفظ منافع خويش با خاك يكسان كند , چه كسي جلوي او را خواهد گرفت پس راهي جز مبارزه نمانده است و بايد چنگ و دندان ابرقدرتها و خصوصا آمريكا را شكست و الزاما يكي از دو راه را انتخاب نمود; يا شهادت ياپيروزي , كه در مكتب ما هر دوي آنها پيروزي است , كه انشاالله خداوند قدرت شكستن چارچوب سياست هاي حاكم و ظالم جهانخواران و نيز جسارت ايجاد داربست هائي بر محور كرامت انساني را به همه مسلمين عطا فرمايد و همه را از افول ذلت , به صعود عزت و شوكت همراهي نمايد » صحيفه امام جلد 21 صفحه .83

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اينكه قدرتهاي اروپائي و آمريكا , خودشان بمب اتمي دارند و هر روز سلاح هاي كشتار جمعي جديدتري ميسازند و حتي اين سلاح ها را در لشكركشي هايشان به كشورهاي اسلامي همچون عراق و افغانستان مورد استفاده قرار ميدهند و مردان و زنان و كودكان غيرنظامي را قتل عام مي كنند و به مقررات « ان . پي . تي » كه همه كشورهاي عضو پيمان منع توليد و منع گسترش سلاح هاي اتمي را ملزم به نابودي زرادخانه هاي اتمي و كشتار جمعي كرده است بي اعتنائي مي كنند و درعين حال به ايران فشار ميآورند كه اصولا فناوري هسته اي حتي صلح آميز آنرا نداشته باشد , روشن ترين دليل بر دقيق بودن همين نكته ايست كه امام خميني در اين پيام مهم مورد تاكيد قرار داده اند. كيست كه نداند آمريكا و اروپا نميخواهند ما قدرتمند باشيم آنها درحالي به ما ميگويند به شما اعتماد نداريم كه خودشان شب و روز درحال جنايت و كشتار مردم بي گناه و لشكركشي به اين كشور و آن كشور و قتل عام و غارت ملت ها و حمايت از جنايات رژيم صهيونيستي عليه ملت مظلوم فلسطين هستند.
در چنين وضعيتي , ملت ها هيچ راهي جز قدرتمند شدن و بي اعتنائي به زياده خواهي هاي قدرتهاي سلطه گر ندارند. درست به همين دليل است كه دور جديد مذاكرات ايران و سه كشور اروپائي بايد بدون هرگونه پيش شرطي از طرف اروپائي ها انجام شود و اين ما هستيم كه بايد پيش شرط داشته باشيم و شرطمان اينست كه اروپا و آژانس بين المللي انرژي اتمي متعهد شوند به وظايفشان در قبال ايران به عنوان يكي از اعضا آژانس كه به فناوري صلح آميز هسته اي دست يافته و حق برخورداري از چرخه سوخت را دارد , عمل كنند واز اين پس در انجام اين وظيفه قانوني كوتاهي ننمايند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ما پيش شرط داريم، جمهوري اسلامي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016