چهارشنبه 30 آذر 1384

دومین سانحه هواپیمای "C130" به خیر گذشت، مهر

یک هواپیمای نظامی "C130" روز گذشته [دوشنبه] به علت از دست دادن یک موتور دچار نقص فنی شد و فرود اضطراری کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری"مهر"، این هواپیما که از باند نظامی فرودگاه مهرآباد به سمت شیراز پرواز کرده بود در حوالی محله کهریزک تهران دچار نقص فنی و مجبور به فرود اضطراری شد.

براساس این گزارش، از دست دادن یک موتور علت نقص فنی هواپیمای نظامی "C130" گزارش شده است.

این گزارش می افزاید: این هواپیما پس از مواجه شدن با نقص فنی بار دیگر به مبدا اولیه- باند نظامی فرودگاه مهرآباد- بازگشت و به عبارتی دومین سانحه هواپیمای" C130" در 15 روز اخیر به خیر گذشت.

به گزارش مهر، ایران پیش از انقلاب و در دوران شاهنشاهی 50 فروند هواپیمای تاکنیکی- نظامی و باری "C130 " خریداری کرده است. از این هواپیما در جابه جایی نیروهای نظامی ایران در جنگ با عراق استفاده گردیده و بسیار مفید هم واقع شده است.

این نوع هواپیماها دارای ظرفیت، اندازه، قدرت و سرعت پروازی بالایی هستند و دارای موتورهای توربو پلاپ- جت ملخ دار- و توربو جت می باشند. درحال حاضر 30 تا 35 فروند از هواپیماهای "C130" در کشور به پرواز در می آیند. این هواپیما حدود 40 تن بنزین را می تواند حمل کند.

پروازهای نظامی تابع مقررات سازمان هواپیمایی کشور نیست و با توجه به اینکه فرودگاه مهرآباد هم برای پروازهای مسافربری و هم نظامی استفاده می شود لزوم هماهنگی بیشتر با رعایت قوانین و اختیارات هر یک از دستگاهها ضروری است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دومین سانحه هواپیمای "C130" به خیر گذشت، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016