پنجشنبه 1 دی 1384

سخنگوي حزب اعتماد ملي: شبكه ماهواره‌اي صبا از ساعت ۱۳ امروز شروع به كار كرد، ايسنا

صبا براي مخاطبين خارج از كشور تحليل درستي از نظام ارائه مي‌دهد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

سخنگوي حزب اعتماد ملي از آغاز به كار شبكه ماهواره‌اي صبا از ساعت 13 امروز خبر داد.

اسماعيل گرامي‌مقدم، با اشاره به عدم پخش برنامه‌هاي شبكه ماهواره‌اي صبا كه قرار بود اولين برنامه‌ي خود را شب يلدا به طور آزمايشي شروع كند، به خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، گفت: كارهاي توليدشده‌ي تلويزيون صبا ديروز به وسيله‌ي هواپيما به كشور امارات حمل شد تا در سايت مركزي شبكه يعني كشور دوبي پخش شود، اما متاسفانه در يك حركت غيرقانوني توسط مامورين مراقبت پرواز و تاخير سه‌ ساعته‌اي كه صورت گرفت، برنامه صبا پخش نشد.

وي خاطرنشان كرد: مامورين مراقبت پرواز به لحاظ قانوني تنها وظيفه امنيتي و حفظ جان سرنشينان هواپيما را دارند، اما اقدام آن‌ها اين تعجب را ايجاد كرد كه اگر قرار به ممنوعيتي بود؛ پس چرا قبل از آن براي رفع ابهامات با مدير شبكه صبا و مسوولين ديگر در ايران تماس گرفته نشد تا منجر به متوقف كردن مسافر و كارمند شبكه‌ي توليدي صبا نشود.

گرامي‌مقدم اين اقدام مامورين مراقبت پرواز در دوبي را خلاف قانون دانست و گفت: اين اقدام خلاف قانون است، مگر اينكه مسائل امنيتي در ميان باشد.

سخنگوي حزب اعتماد ملي با اشاره به اطلاعيه شوراي عالي امنيت ملي در خصوص عدم تبليغ شبكه‌هاي تلويزيوني اظهار داشت: بهتر بود قبل از چنين اطلاعيه‌اي برنامه‌ها و خطوط قرمز شبكه‌ي صبا را كه تنها بر پايه اسلام و نظام جمهوري اسلامي است را مورد ارزيابي قرار مي‌دادند تا اگر خطا و انحرافي وجود داشت، اقدام مي‌كردند.

وي افزود: شبكه‌ي ماهواره‌اي صبا در مقايسه با شبكه‌هايي كه بسياري از مسائل و موازين شريعت اسلام را رعايت نمي‌كنند؛ شبكه‌اي كاملا منطبق بر خواست هموطنان ايراني خارج مرزهاست، زيرا بسياري مسائل را دقيق‌تر از شبكه‌هاي ديگر رعايت مي‌كند.

گرامي‌مقدم تاكيد كرد: حاضريم تا با دستگاههاي مرتبط كه تصور مي‌كنند كار دچار اشكال است و يا مجوز قانوني اخذ نشده، مذاكراتي داشته باشيم.

وي افزود: ما در خارج از كشور مجوز قانوني داريم و برنامه‌ها را هم بر پايه و مواضع نظام جمهوري اسلامي و اسلام قرار داده‌ايم. چرا كه هدفمان تقويت پايه‌هاي نظام است.

وي در ادامه يادآور شد: در خارج از كشور بيش از 20 شبكه‌ي تلويزيوني به زبان فارسي مشغول به فعاليت هستند كه به لحاظ مسائل فرهنگي و سياسي، اهداف و آرمان‌هاي نظام را خصمانه نشانه رفته‌اند و در عين حال با ابزارهاي فرهنگي از آن استفاده مي‌كنند. در داخل هم عده‌اي مصرند تا مردم در خارج از كشور هر آنچه كه كاناليزه مي‌شود و يا از فيلترهاي لازم و بسيار محدود عبور مي‌كند را بدانند. اما تلويزيون صبا در نظر دارد تا براي مخاطبين خارج از كشور تحليلي ارائه دهد كه نشان از واقعيت‌ها و تكثر افكار در نظام و هم‌چنين باز بودن فضاي نظام جمهوري اسلامي باشد.


سخنگوي حزب اعتماد ملي ادامه داد: روح اسلام‌خواهي و نظام‌خواهي در برنامه‌هاي شبكه صبا مورد عنايت است و به موجب قانون اساسي هم هيچ‌گونه مانعي وجود ندارد. بنابراين حزبي كه مي‌خواهد نظام جمهوري اسلامي را تقويت كند، بايد مورد تشويق قرار گيرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با تاكيد براينكه شبكه صبا آماده است تا با همه‌ي مسووليني كه نگراني و دغدغه‌اي دارند به مذاكره بنشيند، افزود: اگر پيشنهاداتي هم از جانب مسوولين طرح شود، ما در برنامه‌هاي خود لحاظ مي‌كنيم.

وي يادآور شد كه امشب، هم مجموعه‌ي فني تلويزيون كروبي و همچنين برخي از اعضاء موسس حزب اعتماد ملي جلسه‌اي خواهند داشت تا در خصوص روند كار و تغييراتي كه ممكن است ايجاد شود و يا در خصوص نحوه‌ي مذاكره با مسوولين بحث كنند.

به گفته‌ي گرامي‌مقدم شبكه ماهواره‌اي صبا برنامه‌ي خود را از ساعت 13 امروز در فرستنده‌هاي "هاتبرد 11747" و همچنين "27500" به مدت 2 ساعت و به صورت آزمايشي شروع كرده است.

Copyright: gooya.com 2016