جمعه 2 دی 1384

سيداحمد خاتمي در نماز جمعه: حقوق‌‏بشر مورد نظر غربي‌‏ها، هرزگي است، ايلنا

"آمريكا در ايران نه با يك جناح كه با يك ملت روبرست"

تهران- خبرگزاري كار ايران

عضو جامعه محققين و مدرسين حوزه علميه قم، گفت: چيزي كه غرب آن را حقوق بشر مي‌‏دانند و ما را به نقض آن متهم مي كنند، هرزگي است و هرزگي به اعتقاد ما ضد حقوق بشر است.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، سيداحمد خاتمي در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران با تشكر از مقام معظم رهبري به دليل انتخاب وي به عنوان امام جمعه موقت تهران، ابراز اميدواري كرد كه بتواند در اين جايگاه به خوبي ايفاي نقش كند.
وي همچنين به روح شهداي اسلام و خطيبان پيشين نماز جمعه تهران درود فرستاد.
خاتمي در ادامه ضمن تقدير و تشكر از خدمات تمام دولت‌‏هاي پس از انقلاب اسلامي از رويكردهاي مثبت و ارزشي آقاي احمدي‌‏نژاد تقدير كرد و افزود: رويكرد حمايت از محرومين در سفرهاي ارزشمند به مناطق محروم نظير خراسان, سيستان و بلوچستان و ايلام رويكردي ستودني است.
وي افزود: موضع شجاعانه رييس‌‏جمهوري در برابر دنياي استكبا،ر بسيار ارزنده است. رويكرد سياست فعال و با نشاط رييس‌‏جمهوري و تلاش جدي و انتخاب وزراي فعال و كاري، بسيار مثبت است.
خاتمي افزود: كشورهايي كه مدعي نقض حقوق بشر در ايران هستند كه خود براي حل مشكلات‌‏شان اقدام به اعلام حكومت نظامي در كشورشان مي‌‏كند. آمريكا كه دم از حقوق بشر مي‌‏زند، لكه ننگ زندان ابوغريب و گوانتانامو را از دامن خود پاك كنند. اين مصديق نشان مي‌‏دهند كه آمريكا و اروپا قصد سواستفاده از حقوق بشر را دارند و اين در حالي است كه حقوق بشر در دين و قانون اساسي ما مورد تأكيد است.
خطيب جمعه امروز تهران با اشاره به مساله عراق، گفت: حق ملت عراق است كه شيريني پيروزي بزرگ به كام‌‏شان برسد. برخلاف پيش‌‏بيني آمريكايي‌‏ها، 140 كرسي از پارلمان عراق در اختيار اسلام‌‏گرايان قرار گرفته است. از سوي ديگر اقدام به توهين به آيت‌‏الله سيستاني مي‌‏كند اما "از قضا سركنگبين صفرا نمود" و از اين راه هم به نتيجه نرسيدند.
وي ابراز عقيده كرد: دولتمردان آمريكايي اگر عقل داشته باشند، قبل از رسوايي بيشتر در عراق، از اين كشور خارج شده و كشور را به صاحبان آن واگذار خواهند كرد.
خاتمي با اشاره به آغاز دور جديد مذاكرات هسته‌‏اي، گفت: در اصل چهارم NPT آمده است كه كشورهاي عضو حق فعاليت صلح‌‏آميز دارند و اين شامل نيروگاه هم مي شود. غربي‌‏ها بايد بدانند كه ملت بزرگ ما امتحان خود را پس داده‌‏اند، چرا كه هشت سال در مقابل تجاوز دشمنان ايستاده‌‏اند. آمريكا و غرب در ايران با يك جناح روبرو نيست، بلكه با يك ملت طرف است.
وي با اشاره به سخني از بوعلي‌‏سينا مبني بر اينكه از گاو مي‌‏ترسم كه سلاح دارد اما عقل ندارد، گفت: ‌‏آمريكا و غرب هم بايد از اشغالگران صهيونيستي بترسند كه سلاح دارند و ممكن است به هر اقدامي دست بزنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در پايان ميلاد حضرت عيسي مسيح را به تمام پيروان واقعي آن حضرت تبريك و تهنيت گفت.
وي همچنين در خطبه اول نماز جمعه امروز تهران با دعوت و توصيه خود و ساير شركت كنندگان در نماز جمعه، به رعايت تقوي و اخلاق در زندگي، گفت: سربلندي دنيوي و اخروي انسان در گروي برخورداري از اخلاق و معنويت است. كساني كه بندگي خدا را كنند، برنده ميدان زندگي هستند و كساني كه نفس خود را به گناه آلوده كرده‌‏اند، بازنده اين ميدان هستند. توشه راه دنيا، حرمت نگاه داشتن براي ذات ربوبي است. بايد باور كنيم خدا ما را مي‌‏بيند و بهشت و جهنم با اعمال ما رقم خواهد خورد. بهشت و جهنم در باطن دنيا هستند، آنچه در اين دنيا انجام دهيم، بهشت و جهنم را براي ما در آخرت خواهد ساخت.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سيداحمد خاتمي در نماز جمعه: حقوق‌‏بشر مورد نظر غربي‌‏ها، هرزگي است، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016