دوشنبه 5 دی 1384

نماينده اسبق ايران در آژانس بين‌‏المللي انرژي اتمي: مقامات ايران قبل از اعلام رسمي طرح روسيه، آن را مردود شمردند، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

نماينده اسبق ايران در آژانس بين‌‏المللي انرژي اتمي گفت: طرح روسيه با حمايت غرب مطرح شده است اما ايران از حق مسلم خود چشم‌‏پوشي نمي‌‏كند.
"محمد كيارشي" در گفت‌‏وگو با خبرنگار سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران (ايلنا)، گفت: طرح روسيه مبني بر غني‌‏سازي اورانيوم براي ايران در خاك اين كشور قبلاً هم مطرح شده بود و مقامات ايران قبل از اعلام رسمي اين طرح آن را مردود شمردند.
وي ادامه داد: بايد ديد روسيه درباره اين پيشنهاد تا چه اندازه با كشورهاي غربي توافق كرده اما مسلم است كه اين پيشنهاد مورد موافقت و حمايت غربي‌‏ها است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نماينده اسبق ايران در آژانس بين‌‏المللي انرژي اتمي با بيان اينكه ايران هميشه اعلام كرده است كه از غني‌‏سازي در داخل كشور دست برنمي‌‏دارد، گفت: در حال حاضر ايران محتواي اين پيشنهاد را نمي‌‏داند اما مسلم است اگر غني‌‏سازي به خاك كشور ديگري منتقل شود تمام دستگاه‌‏ها و امكاناتي كه در داخل كشور را براي اين كار به وجود آمده از بين مي‌‏رود و نيروهاي ايراني به خواسته‌‏ها و نظرات روسيه وابسته مي‌‏شوند.
وي تصريح كرد: البته نمي‌‏توان گفت كه تحولات بين‌‏المللي در آينده به چه سمتي پيش مي‌‏رود اما بعيد است ايران از حق مسلم خود براي غني‌‏سازي در داخل كشور چشم‌‏پوشي كند.

Copyright: gooya.com 2016