پنجشنبه 18 خرداد 1385

فراخوان گزارشگران بدون مرز برای تهيه ليست روزنامه نگاران جان باخته در سراسر جهان از سال ١٩٤٤ تا امروز

بنای ياد بود برای گزارشگران در شهر بايو فرانسه

شهر بايو در منطقه ی نورماندی فرانسه پذيرفته است تا با همکاری گزارشگران بدون مرز بنای يادیودی برای ارج گذاری به روزنامه نگاراني که در حين انجام وظيفه خود جان باخته اند، ساخته شود.

اين مکان اهدا شده به گزارشگران و آزادی مطبوعات، اولين بنای يادبود در اروپا است. اين بنا قرار است به صورت گردشگاهي خوش منظره با ستون هايي از سنگ سفيد ساخته شود که بر روی اين ستون ها نام همه ی روزنامه نگاراني که از سال ١٩٤٤(١٣٢٣ شمسي) در حين انجام وظيفه جان در سراسر جهان باخته اند، حک شود.
برای پيشبرد بهينه ی اين طرح، گزارشگران بدون مرز همه ی حاميان آزادی بيان و مطبوعات در سراسر جهان را برای همياری در تهيه ليست روزنامه نگاران جان باخته فرا مي خواند.

اگر شما يک يا چند روزنامه نگار را که از ١٩٤٤(١٣٢٣ شمسي) تا به امروز در حين انجام وظيفه کشته و يا فوت کرده اند، مي شناسيد، اطلاعات خود را( شامل نام و نام خانوادگي قرباني، رسانه ای که با آن همکاری مي کرده است و تاريخ و محل جان باختن) به وسيله آدرس پستي زير و يا ای ميل (memorial@rsf.org) برای ما ارسال کنيد. اين اطلاعات بعد از بررسي به ليست ما اضافه و سپس بر روی يکي از سنگ های بنای يادبود حک خواهد شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين اطلاعيه خطاب به هيئت تحريه نشريات، انجمن های صنفي، سنديکاها، سازمان های غير دولتي، در سراسر جهان است و به ده ها زبان نيز ترجمه شده است. گزارشگران بدون مرز با سپاس از همياری شما از همگان مي خواهد که در پخش هر چه وسيعتر اين اطلاعيه کوشش کنند.

بنای ياد بود برای گزارشگران در شهر بايو در تاريخ 7 اکتبر 2006 ، ١٥ مهر ماه ١٣٨٥ افتتاح خواهد شد.

گزارشگران بدون مرز
Reporters sans frontières
5 rue Geoffroy-Marie - 75009 Paris – تلفن : 33 1 44 83 84 84 – نمابر : 33 1 45 23 11 51
برای اطلاعات بيشتر:
memorial@rsf.org
www.rsf.org
www.rsf-persan.org

Copyright: gooya.com 2016