جمعه 13 مرداد 1385

سميه بينات همسر احمد باطبی: من تا آخرين قطره خونم از حق احمد دفاع می کنم، ادوارنيوز

ادوار نيوز : سميه بينات همسر احمد باطبی که طی چند روز گذشته مجددا بازداشت و به زندان منتقل شده است روز چهارشنبه در گردهمايی که به مناسبت درگذشت اکبر محمدی در سازمان دانش آموختگان ايران (ادوارتحکيم) برگزار می شد ، طی سخنانی به تشريح وضعيت احمد باطبی و نگرانی‌های خود پرداخت .

وی پيش از اين نيز در گفتگويی با ادوار نيوز، ساعاتی پس از بازداشت احمد باطبی ، ضمن اعلام خبر دستگری باطبی، گفت که همسرش از ابتدای بازداشت در اعتصاب غذا خواهد بود .

متن کامل سخنان سميه بينات که در تجمع روز چهارشنبه ايراد شد و بارها در اثر شدت تاثر او قطع گرديد و حاضران نيز در حالی که بسياری از آنان اشک می ريختند بارها با تشويق های خود آن را قطع نمودند ، را در ادامه می خوانيد:

من سلام عرض می کنم به جمع حاضر ، و تسليت عرض می کنم به خاطر اين فاجعه دلخراش ، من خواهش می کنم از شما قبل از اينکه يکبار ديگر برای احمد باطبی اينجا جمع شويم به داد احمد برسيم .

پنج روز است که شوهر من در اعتصاب غذاست ، پنج روز که من اطلاعی از وضعيت او ندارم ، ما حادثه مرگ زهرا کاظمی را داشتيم، ما مرگ اکبر محمدی را داشتيم، و امروز هم احمد باطبی را داريم. من صميمانه خواهش می کنم، از تمام جوامع بين الملل ازتمام همه ی دوستداران آزادی و حقوق بشر خواهش می کنم، طی اين دو سه روز به من گفتن احمد بستری شده و در بهداری اوين است بعضی ها می گويند احمدرا کشته اند ، بعضی ها هم می گويند در بند ۲۰۹ اوين است ، من هيچ اطلاعی از وضعيت احمد ندارم. ضمن اينکه الآن پنج روزه که من و پدرش از مقامات قضايی خواستار رسيدگی به وضعيت احمد شده ايم ، اما در اين چند روز چيزی جز پيغام تحقير و توهين نشنيدم.

حق من است که بدانم همسرم کجاست ، و آخرين خبری که از احمد گرفتم امروز تماس وزارت اطلاعات بود و تهديد و احضار من که چرا مصاحبه می کنم ، چرا فرياد مظلوميت شوهرم را دارم به گوش جهان می رسانم.

من چيزی برای از دست دادن ندارم. دو روز قبل از اينکه من عازم شهرستان بشم برای گذراندن طرح دندانپزشکی ام به داخل خانه من ريختند و همسر من را بدون دليل بعد از يک سال و نيم بازداشت کردند و بعد از ۵ روز اعتصاب غذای احمد هيچ جوابی به من نمی دهند ، موظفند که به خانواده احمد جواب بدهند ، ما موظفيم که در برابر اينها بايستيم . ما نبايد اجازه بدهيم حادثه اکبر محمدی و زهرا کاظمی دوباره تکرار شود . محمدی و کاظمی های ديگر،‌باطبی ها … .

من از تمام حضار ، از تمام آزادی خواه های دنيا ، از نمايندگان حقوق بشر خواهش می کنم برای پی گيری وضعيت احمد تلاش کنيد .نگذاريد يک بار ديگه اينجا جمع بشويم برای اين که در سوگ احمد هم بشينيم .

امروز وقتی وزارت اطلاعات به من زنگ زد و تهديد و احضار کرد ، فقط جواب دادم ، من ديگه چيزی برای از دست دادن ندارم. شوهر من را گرفتيد زندگی من رو گرفتيد ، طبابات من را گرفتيد ، خود من را هم بگيريد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


من تا آخرين قطره ی خونم از حق احمد دفاع می کنم. احمد در داخل زندان مبارزه می کند و من در کنار شما در کنار همه ايرانيان و در کنار تمام آزادی خواهان دست حمايت شما را می خواهم . من از طريق همه ی خبرگزاری ها هم اعلام می کنم. خواهش می کنم برای دفاع از ما تجمع کنيد . احمد در داخل زندان مبارزه می کند و دوشادوش همه آزادی خواهان در کنار تمام زندانيان سياسی که اسمی از آنها نيست ،‌در کنار حشمت آقای طبرزدی ، دکتر ناصر زرافشان و ساير زندانيان سياسی .
من خواهش می کنم جلوی اين اقدامات را بگيريد . من را تنها نگذاريد ، دوست ندارم بيست روز ديگر بيام اينجا و دور هم جمع بشويم و برای مرگ احمد گريه کنيم .

Copyright: gooya.com 2016