جمعه 27 مرداد 1385

ديدار اکبر گنجی با مقامات سازمان ملل در رابطه با وضعيت حقوق بشر در ايران

بدنبال نامه اکبر گنجی به آقای کوفی عنان دبير کل سازمان ملل متحد درباره مرگ اکبر محمدی در زندان اوين و ارجاع مساله از سوی ايشان به مشاور ارشد سياسی خود جهت پيگيری مساله ، از گنجی دعوت به عمل آمد تا با حضور در سازمان در اين خصوص به گفتگو بنشينند.
گنجی در روز پنج شنبه ۲۶ مرداد ماه ۱۳۸۵ با حضور در سازمان ملل، با مشاور ارشد سياسی و يکی از معاونين کوفی عنان به اضافه مسئول ميز ايران ديدار و گفتگو کرد.
در اين ديدار گنجی به طور مبسوط در خصوص مسائل زير سخن گفت و به پرسش های حاضران پاسخ داد:
۱- مساله مرگ اکبر محمدی در زندان اوين و درخواست های خانواده وی و نيروهای دموکرات ايران در اين زمينه
۲- غير قانونی اعلام کردن کانون مدافعان حقوق بشر در ايران متعلق به خانم شيرين عبادی و همکاران وی
۳- تهيه فيلم از رامين جهانبگلو جهت پخش از سيمای جمهوری اسلامی ايران
۴- متهم کردن مخالفان و ناراضيان سياسی مسالمت جو به جاسوسی، براندازی نرم، انقلاب مخملی و صورتی توسط رژيم
۵- جمع آوری ماهواره ها و فيلتر کردن تمام سايت ها
مشاور ارشد سياسی آقای کوفی عنان ضمن ابراز همدلی و تاکيد براينکه حتما تمام اين مسائل را به اطلاع دبير کل سازمان ملل خواهند رساند بر دو نکته تاکيد کرد يکی اينکه تمام اين مسائل به اطلاع شورای جديد حقوق بشر سازمان ملل در ژنو رسانده شود و ديگر اينکه آقای گنجی حتما ارتباط خود را با سازمان ملل حفظ نمايد و با ديگر مقام های سازمان ملل نيز ديدار و گفتگو کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مشاور ارشد سياسی دبير کل سازمان ملل اعلام کرد آقای کوفی عنان شخصا مايل است با آقای گنجی ملاقات کند ولی فعلا به شدت درگير حل مساله لبنان است.
در اين ديدار همچنين مسول ميز ايران گزارش کاملی از اقدامات سازمان ملل و شخص آقای کوفی عنان در خصوص آزادی گنجی از زندان ارائه کرد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ديدار اکبر گنجی با مقامات سازمان ملل در رابطه با وضعيت حقوق بشر در ايران' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016